Sprudlande endorfiner & smarta vitvaror...

Tillbaka på jobbet igår! Vaknade klockan 6.00 och kom ovanligt snabbt på benen. Orsaken till min ovanliga pigghet var för att jag skulle upp och köra igenom mitt 2000 repetitioners pass en gång innan jobbet (började jobba 8.30). Hann med nästan hela passet innan jag behövde hoppa in i duschen. Men jädrar, det var tufft. Speciellt för magmusklerna och rumpan. Men det var ju liksom tanken från början.


Efter jobbet åkte jag till gymmet och körde ett kort pass med intervaller på löpbandet och några få maskiner innan jag kom på att jag redan tränat på morgonen hemma. Snacka om att ha taskigt minne. Dessutom ville jag ju köra de övningar som jag inte han på morgonen... Drog av dessa också strax innan läggdags. Hmm.. ja jag vet vad du tänker nu, att jag borde vara försiktig och ta det lugnt. Men när överskottsenergi flödar i kropoen och träningen får endorfinerna att sprudla så är det inte lätt att låta bli. 



Vi har fått lite gjort här hemma också de senaste två dagarna, både planerade saker och oplanerade/oönskade. Vår frys somnade i helgen in och tog med sig lite mat i graven. Så det blev till att inhandla ny frys och kyl såklart. Och då behövdes det städas där de gamla stått innan de nya flyttade in. Och det förde med sig städ under och bakom vår skafferi hylla. Sedan så köpte vi hyllor till vår hall när vi var på IKEA och köpte vår walk-in-closet inredning. Dessa skruvade Örjan upp igår efter jobbet. Blev super bra! När vi ändå höll på så passade jag på att sälja av med mitt älskade fina sminkbord och en av Tindras gamla cyklar, i en Facebook grupp, dessa hämtades samtidigt som kylen och frysen flyttade in.



Måste även berätta lite om just kylen och frysen, de är så himla smarta. Nu kanske du redan har såna här smärta vitvaror men jag blev verkligen imponerad. Det finns shoppingmode som en väljer när mycket okyld mat flyttar in i kylen, holidaymode ifall vi åker bort en längre tid och lämnar kylen tom så kommer den inte att lukta illa sen, ekomode men det har väl alla kylar och frysar som inte är äldre än 8 år mm. Frysen har även ett drinksmode där en kan sätta på en timer ifall en lägger in en flaska på kylning eller bakar något som ska vara i frysen en viss tid. High five på den!!



Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg, vilket jag hoppas att du gör! ❤☟ Kramar från mig!


2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Peppkampen, inredning, sjukdom, träning;
Taggar: 1gym, 2000 repetitioner, Electrolux kyl och frys, Hallinredning, Hemmaträning, Intervaller, Köksutrustning, Renovering, Smarta vitvaror, Träna hemma, Vit inredning, abs, glutes, hälsosam livsstil, inredningsinspiration, intervallträning, peppkampen, sprudlande endorfiner, toppform
#1 - - Mamma💕💕💕:

Blev jättefint i hallen. Härligt med ny frys och kyl. Ha en fin dag. Kram ❤

#2 - - Anonym:

Bra jobbat! Smarta vitvaror😀/Mikaela