Varför tror vissa män att de har rättigheter gällande kvinnors kroppar???

Att jag sällan går ut på krogen nuförtiden kan inte ha undgått någon som känner mig väl. Så när jag nu i lördags följde med Örjan på hans spelning, och dessutom var helt nykter, förfärades jag över en del människors beteende. Inte bara på grund av hur väldigt onyktra en del utsätter sig för att bli utan mest på grund av jakten efter ett "ligg". 

Nu pratar jag inte om uppriktig uppskattning, personer som flörtar för att de faktiskt är intresserade av någon och vill få kontakt för att stämma av personkemin. Nej de jag menar är för det första ganska så överförfriskade och jagar desperat efter alla som har två bröst. När inte de kvinnor som fortfarande har kontroll över sig själva visar intresse så ger de sig på dem som ragglar omkring på dansgolvet nästintill medvetslösa. Med dem startas snabbt ett hångelmaraton utan dess like. Händer överallt på kvinnans kropp tills någon av kvinnans vänner drar henne därifrån. Då tar mannen upp jakten efter nästa kvinna/offer. Det bör även tilläggas att det på den lilla krogen finns ca 10 st såna här män. Att krogen öppnar vid 22-tiden och har öppet till 03.00 bidrar såklart till denna panik jakt, att få med sig något ligg hem oavsett vem innan kvällen är slut. 

Jag minns när jag var lite yngre så satte denna desperata jakt igång när sista låtarna (som alltid var "tryckare") spelades. Då gick jag alltid till garderoben och hämtade ut min jacka för att slippa eländet. Jag menar, om en inte träffat någon intressant person tidigare under kvällen så känns detta totalt ointressant i min värld. 

Sedan har vi nästa krogproblem, rumpnyparna. Varför tror vissa män fortfarande att de har rätt att gå fram till en dansande kvinna och smeka, nypa eller överhuvudtaget vidröra hennes rumpa eller någon annan kroppsdel heller för den delen?? Nu är dessa män ofta samma personer som desperatraggar men även andra män kan ta sig denna rätt. Det spelar för fan ingen roll hur kvinnan är klädd, hur snygg hon är eller hur sensuellt hon rör dig på dansgolvet! En människas kropp är hens egna privata egendom som INGEN annan har minsta rätt att vidröra utan tillåtelse. Och inte ens om personen är väldigt onykter eller på annat sätt inte kan säga stopp. Ett stopp ska inte behövas!!! 

Jag som älskar att dansa ska inte behöva ha alla tentakler ute och läsa av alla som dansar i närheten eller ska gå förbi där jag dansar. Att en hand tar tag i eller försiktigt smeker min rumpa samtidigt som någon tränger sig förbi mig är INTE okej! Jag blev dock snabbt otroligt smidig på att slinka undan och på så sätt stoppa taffset innan det skedde. Men då förlorade jag lite av glädjen och flowet i min dans. Likaså när en äldre man hela tiden ställde sig och höll fram sina armar mot mig i en "Ta da!!"-gest, som om jag var hans som han hade rätt att visa upp likt ett cirkusnummer. Vad är det för märkligt beteende??

Jag har full vetskap om att jag här pratat om olika människor som män och kvinnor, för att det var just så könsuppdelat där och då. Självklart så kan det handla om han, hen eller hon i andra fall och kanske misstog jag mig på någons identifieringen av sig själva men då må det vara så...

Och jag kan trots allt tycka synd om dem som lever ensamma och mår dåligt av det så pass att det driver dem till dessa oacceptabla beteenden. Men det är ändå inte okej...

Så, nu har jag fått spy ut lite galla och kan glädjas i att Me too kampanjen lever vidare och att samhällsnormer sakta utvecklas åt rätt håll.



Tack för att ni vill ta del av mina tankar!! Och klicka gärna på hjärtat här nedan ❤☟ Så ger ni fler möjligheten att hitta hit och kan ta del av mina tankar! 

Kram kram

2 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Krog, Me too, Mänskliga rättigheter, Stopet, desperata jakter, don't touch, krogbeteenden, låt bli min kropp, min kropp är min, sistachansenragget
#1 - - Mamma💕💕💕:

Så tragiskt att vissa män tror att de kan göra vad som helst med kvinnor/ tjejer. Hoppas att du hade en rolig kväll trots allt. Ha en fin dag. Kram ❤❤❤

Svar: Jag kunde bortse från detta just då och lät det inte förstöra min kväll. Men igår bubblade ilskan och irriationen över och orden behövdes bli nedskrivna.. Kramar ❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Inte ok!/Mikaela