Vill inte "mata lejonen"...

Fy vilka pissiga dagar jag haft nu. Hade glömt hur jobbigt det är att vara förkyld. Jag brukade säga att jag hellre åker på en magsjuka än en förkylning och det står jag fast vid. Nu är jag ju inte en person som tycker att det är speciellt hemskt att spy, tycker tvärtom faktiskt att det kan vara skönt för då brukar illamåendet/huvudvärken minska en aning. Däremot så hatar jag att vara snorig, mysa och hosta. Ofta brukar febern även däcka mig vid förkylningar och influensor. Och förkylningar är ju så lååååååångdragna. De går typ aldrig över känns det som. Men nu vet jag iofs. inte om jag är förkyld eller om mitt mående beror på en nyutvecklad pollenallergi, då jag inte fått någon feber. Men oavsett så här jag varit totalt kraftlös och extremt seg. 

Självfallet så bidrar det taskiga måendet även till att min dagliga huvudvärk blivit värre, men det var väntat.

Jag hade egentligen tänkt att jag skulle orka jobba igår och idag, men så blev det inte. Idag hade det kanske gått då jag har en kortare dag schemamässigt. Men jag inser att det skulle vara att mata lejonen (lejonen=mitt dåliga mående). Alltså att bara göra allt värre igen. Mitt hyfsade mående behöver sig en  vilodag så att kroppen får återhämta sig. Vill absolut inte riskera att åka på ännu ett skov med extrem huvudvärk nu. Och dessutom så vill jag inte heller smittas av eventuella förkylda barn som vistas på jobbet, nu när mitt immunförsvar troligen knappt existerar... Återstår att se om detta är ett klokt beslut och att jag kan återgå till jobbet imorgon istället. 



Igår förmiddag flyttade jag mig från sovrummet till gungstolen i uterummet. Mängder med te intogs under fleecefilten innan solen värmde så pass mycket att jag var tvungen att ta bort både filten och tröjan. Tror minsann att Florida-brännan börjar återuppstå! Och som ni alla säkert vet så fungerar solen som en healande kraft åt mig. Jo jag vet att solen är farlig och kan orsaka hudcancer, men jag ÄLSKAR att få sitta/ligga i solskenet. Väder påverkar mig på flera olika sätt, och bäst mår jag i sol och värme.




Påminner om det lilla hjärtklicket här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke... ❤☟ Kramar från mig till alla er hjärtklickare!


2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Peppkampen, inredning, sjukdom;
Taggar: diagnosutredning, förkylning, inredningsinspiration, kronisk huvudvärk, neurologisksjukdom, pollenallergi, sjukdom, solsken, sovrumsinspiration, sovrumsinspo, tapetserade garderobsdörrar, uterum, återhämtning
#1 - - Anonym:

Krya på dig❤Sååå skönt med sol😀/Mikaela

Svar: Älskar solen!!! 🌞🌞🌞
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma💕💕💕:

Hoppas att du är piggare idag. Solen. ....🌞😀