Wow säger jag bara!!!

Oj oj oj vilket party det blev igår!!! Ni som missade Creedence vs Deep Purple på Arbis i Norrköping igår, missade verkligen något storslaget. 





Min älskade man Örjan och hans band Dèjá vu körde Creedence Clearwater Revival låtar och de gjorde det så otroligt jäkla bra! Nu tycker jag egentligen att de alltid är bra, men detta slår alla andra gånger ned hästlängder. Jag dansade så att svetten rann i nacken (så att mitt hår, som förövrigt var nyklippt, blev dyngsurt) och i pannan. Och när hela Arbis sjunger med i "Have you ever seen the rain" så lyfte nästan taket och jag fick rysningar över hela kroppen. Sååå häftigt att få uppleva detta! Det hade lika gärna kunnat vara Mr John Fogerty himself på scenen. När de sedan klev av scenen efter ca 75 minuter blir de inropade av detta underbara folkhav av musikälskande människor. Och när de efter ytterliggare 15 minuter tackar för sig och faktiskt går av scenen, så lägger sig en tyngd av besvikelse i lokalen. Jag är så himla stolt över grabbarna i bandet och då såklart framför allt över MIN grymma man!! ❤



Band nummer två som körde Deep Purple låtar hade tyvärr inte en chans i denna "battle".. Deras sista låt "Smoke on the water" lyckades dock skapa lite sväng. Nu måste jag ju erkänna att jag inte är ett fan av Deep Purple, men jag tror att det var ett fåtal fans som uppskattade även detta band. 

Hur som helst så hade jag en super kul kväll med Åsa och company!! 




2 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Arbis, Creedence Clearwater Revival, Creedence vs Deep Purple, Deja vu band, Norrköping, Norrköpings John Fogerty, Partykväll, Rock n' roll, Wow vilken kväll!!
#1 - - Mamma💕💕💕:

Vad roligt att kvällen blev trevlig. Kram ❤

#2 - - Anonym:

Ååå, vad jag missade😕/Mikaela