Att kastas mellan olika läkare...

Då jag var sjuk i ett skov i mer än en vecka så behöver jag ett sjukintyg för de två sista dagarna. Jag kontaktade min neurolog via Mina vårdkontakter på nätet (som jag skrev om tidigare). Fick svaret att hen hade semester förra veckan. Ringde därför till Neuromottagningen i måndags för att få hjälp. I tisdags ringde en sköterska upp igen och berättade att min neurolog hälsar att detta ärende fick jag ta med min vårdcentral. Trots att jag tyckte att det var märkligt så kontaktade jag Geria vårdcentral i tisdags. Där fick jag svaret att Neuromottagningen inte har avslutat min utredning och därför inte lämnat över mig till vårdcentralen igen. Därför så bollade de tillbaka mitt ganska så akuta ärende till Neuromottagningen. 

Inte alls trevligt att kastas mellan läkarna och mottagningarna på detta vis. Tur att jag mår bättre så att jag orkar att styra med detta...

I onsdags förmiddag ringde en sköterska från Neuromottagningen återigen upp mig. Nu var jag inte längre lika medgörlig utan jag stod på mig och krävde hjälp från dem. Fick till svar att hen skulle prata med neurologneurologen igen, men avslutade med att min neurolog kanske inte tyckte att jag skulle vara sjukskriven dessa dagar. WHAT??? Jag ifrågasatte då hur jag skulle kunna jobba antingen med extrem huvudvärk eller med kraftig huvudvärk och nerdrågad av den starka medicinen. Fick endast ett hummande tillbaka. 

Än så länge är det inte någon som hört av sig och inget intyg utfärdat enligt Mina vårdkontakter... Spännande.


Hur som helst så hade jag en ännu lite bättre dag igår. Jag gick upp tidigt och gav mig ut på en löparrunda. Mina 5 km var tunga och tog 8 minuter längre tid att ta mig igenom än innan jag fick min misstänkta benhinneinflammation (som jag nu nästan är säker på endast var en överaktiverad muskel). Konditionen blir snabbt sämre vid uppehåll. Men jag är snart tillbaka på topp igen. Skönt ändå att klara av att springa överhuvudtaget!


Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke! ❤⬇️ Tusen tack!!!
En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, cardio, fitness, just me, löpning, neurologen, neurologisk sjukdom, selfie, sjukintyg, träning
#1 - - Anonym:

Ååå,jobbigt att bollas fram och tillbaka😍/ Mikaela

Svar: Ja, du om någon vet väl hur dåligt olika mottagningar samarbetar... ❤
Sandra Vulkan