Från energibrist till glädje och effektivitet...

Tack vare min underbara kollegor vände min dag från att vara energifattig till enbart glädje och lycka över att ha det fantastiska jobb som jag har. Vet att jag många gånger nämnt det, men det tåls att nämnas igen: Jag älskar mitt jobb!!

Vaknade nätt och jämt av mitt alarm igår morse. Befann mig mitt emellan dröm och verklighet och fick för mig att jag höll på att försova mig. Tvingade därför upp mig ur sängen för att hinna duscha och raka mina stubbiga ben. När jag gick ner till duschen kom jag på att jag gått upp en timme tidigare än nödvändigt. För trött för att ge mig ut och springa eller gå bestämde jag mig för att istället göra lite nytta och körde igång en tvätt. Efter dusch och rakning hjälpte jag Örjan att bära ut våra super lätta spa möbler, som nu ska få sin plats ute bredvid Syrénhäcken på gården, ut till släpet. Jag hann även hänga tvätten innan jag behövde åka in till jobbet. 



Efter jobbet, där vi befann oss i ett härligt flow, åkte jag och handlade maten till helgen. När jag kom ut igen så märkte jag att jag hade glömt att stänga av lyset på bilen (Örjans stora Cheva) så jag blev sittandes i bilen tills Örjan kom och kunde hjälpa mig att starta bilen med startkablar. Billjusen hade tömt bilbatteriet. Men inte ens det kunde förstöra min dag.

Till middag lagade jag kycklingkebab med kokosolja, svartpeppar och gurkmeja. Och till det sötpotatispomme (som är bland det bästa jag vet) och en stor sallad. Perfekt fredagsmys mat! Sötpotatispommen gör jag så här: Jag börjar med att skära sötpotatisen i stavar. Lägger stavarna i en bunke och häller på lite kokosolja och för om tills alla stavar är marinerade. Sedan häller jag ut stavarna på en baksten (går annars bra med en plåt) och strösslar på lite flingsalt. In i ugnen på 175°c tills de fått en fin yta. De blir både nyttiga och väldigt goda!

Efter middagen sysselsatte jag mig med att gå igenom flera klädpåsar som Tindra rensat bort från sina garderober. Det blev några påsar till vänners barn, några till soptunnan och en hel del som jag la ut till försäljning på en loppissida på Facebook. 




Fick rätt mycket gjort igår trots min sega morgon...

Påminner igen om det lilla hjärtklicket här nedan ❤⬇️ Tack snälla!!
2 kommentarer publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, Recept, sjukdom;
Taggar: energibrist, fredagsmys, försäljning av kläder, glädje, kycklingkebab, loppis, lycka, mitt älskade jobb, recept, sötpotatispomme, tablet till salu
#1 - - Anonym:

Bra jobbat😀/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Skönt att du har fått tillbaka din energi. Nu är det bara en vecka kvar till flytten. Kram ❤