Gummiband, förväntan, shopping & planering...

Trots att jag var riktigt trött och svårväckt igår morse så studsade jag glatt upp ur sängen så fort jag kom till medvetande. Såg så mycket fram emot att få börja jobba på riktigt i mitt nya arbetslag och möta våran delvis nya barngrupp. Men innan jobbet hann jag röja lite i köket, bl a plocka ur och i diskmaskinen, och ett kortare träningspass för rygg, axlar och armar med olika modeller av gummiband. Just denna träning för dessa muskelgrupper är extra bra för att minska spänningar och därmed huvudvärk. Även om min huvudvärk inte beror på stress så kan nog en liten del av smärtan vara orsakad av spänningar i nacke och axlar, något som jag haft sedan tonåren. 

Stärkt av mitt träningspass och med höga förväntningar av dagen, veckan, hösten påbörjade jag min arbetsdag kl 07.15. Och den blev så bra som jag hoppats på. Inspirationen flödade både hos oss pedagoger och hos våra få barn som kom. Totalt fick vi ihop 6 st barn av 19... Många är fortfarande sommarlediga, vilket gjorde att dessa 6 barn fick vår fulla uppmärksamhet och möjligheten att utforska varandra, oss och vår miljö på ett fantastiskt sätt. Riktigt lyxigt!

Efter jobbet mötte jag upp Tindra som kom med bussen. Tindra behövde till barn - och ungdomsmottagningen för att vägas och mätas inför en läkartud via telefon idag. Sedan önskade Tindra att få åka in till stan (Norrköping city alltså) för att köpa sig en ny skolväska och ett par sneakers till skolstart imorgon (en present från mormor och morfar). Hon hittade även ett par vinterfodrade stövlar och en tröja som vi köpte. Check på den!!



På kvällen åkte Örjan, Engla, Tindra och jag ut till gården och planerade ungdomarnas rum/hus. Längtan ut dit är så stor för oss alla. På vägen dit tog vi omvägen till Södra Finnö för att titta på en friggebod som vi eventuellt tänkt att köpa. Men det lutar åt att vi avstår.

Gick och la mig i sängen, totalt otrött, och såg återigen med stor förväntan inför denna dag!


Du glömmer väl inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg och vill läsa mer om mina dagar!? ❤⬇️ Tack snälla du!!

#1 - - Anonym:

Härligt med förväntan😍/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Vad ni har mycket att tänka på inför flytten. Kram ❤