Jag önskar att jag mådde bättre...

Jag hade kunnat varit i himlen denna sommar, då värme och sol under semestrar brukar få mig att må så mycket bättre. Och till stor del så har det ju varit så,  iallafall under mina tre första semesterveckor. Men denna sista semestervecka har inte sett ut så. Min neurologisksjukdom (vilken den nu är?) producerade fram ett långt och smärtsamt skov. Detta skov har gjort att jag inte kunnat njuta så mycket som jag borde ha fått göra. Visst har det varit skönt att ändå få befinna ute på sjön, men den skarpa smärtan har dragit ner mitt humör och min ork betydligt. Jag tror att jag hade mått ännu sämre om jag legat hemma i hettan utan möjlighet till avsvalkning via bad och friska fläktar. 

Jag mår visseligen lite bättre än för en vecka sedan men vaknar fortfarande av den skarpa smärtan varje morgon. Smärtan sitter i hela dagarna om jag inte tar en Panocod, vilket jag försökeratt undvika i den mån det går. Jag tänkte igår pröva att gå en lite längrepromenad med hundarna på morgonkvisten då det fläktade på rejält med svala vindar. Och jag tror att jag skulle må bättre mrd lite motion. Men jag var slut efter ca 50 meter och fick lov att vända tillbakatill båten.

Då jag i förrgår var inne på min åttonde dag som sjuk så kontaktade jag neuromottagningen via Mina vårdkontakter på nätet, för att få mig ett sjukintyg. För jag tänker inte slösa bort semesterdagar på att må så dåligt som jag gjort/gör, jag hade inte klarat att jobba dessa dagar... Men min neurolog har semester och återkommer på måndag, så jag hoppas att det löser sig då. Kanske ska passa på och fråga hur hen tänker kring mina symtom och min diagnosutredning (som jag tror att hrn lagt på is) ifall hen ringer upp mig...

Igår åkte Örjan, Engla och hundarna hem. Örhsn har en spelning idag och Engla längtade hem. Tindra och jag fick oss ändå en härlig solig dag med flera dopp i havet och en lunchtripp till Tyrislöt. I övrigt låg jag på båten och lyssnade på Sommarpratarna och några poddavsnitt som jag halkat efter med. Inte många knop gjordes även denna dag alltså. Välbehövlig och välgörande vila! Försöker att kurera mig så mycket jag bara kan för att kunna återgå till jobbet på måndag igen...




Som alltid så uppskattar jag mycket era hjärtklick! Det klickbara hjärtat finner ni i slutet av varje inlägg. ❤⬇️ Tack snälla ni!!











#1 - - Anonym:

❤/ Mikaela