Läkarintyget, del 3 (?)

Jag har ju glömt att berätta att jag i slutet av förra veckan äntligen hittade ett läkarintyg i brevlådan. Ni som följt mig den senaste tiden vet att jag kastats mellan neurologen och vårdcentralen gällande ett sjukintyg för de två sista dagarna i min senaste skov-period. Ingen har velat ta på sig ansvaret. För mig och för vårdcentralen så har det hela tiden varit självklart att det är min neurolog som ska skriva ut sjukintyg som har med min neurologiska sjukdom att göra. Och efter flera påtryckningar från mig, både via "mina vårdkontakter" på nätet och via telefon, så kom det alltså äntligen. Vad enkelt det hade varit för mig, och för sköterskorna som fått ärendet till sig ett flertal gånger, om neurologen hade fyllt i sjukintyget direkt. Men varför göra något enkelt för patienten..? En kan ju tycka att jag har det tillräckligt tufft ändå. Fick jag välja så skulle jag vara frisk och kry och må toppen jämt. Och slippa vara sjukskriven överhuvudtaget. 

Men nu är det iallafall löst för denna gång!! 



Om du, som jag, anser att det är fel att behöva slåss för sin rätt inom vården så hoppas jag att du vill klicka på hjärtat här nedan ❤⬇️ för att få fler att hitta detta inlägg och göra sin egen röst hörd genom att lämna en kommentar. Tack snälla du!


2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Kronisk huvudvärk, att behöva kämpa för sin rätt, extrem huvudvärk, kronisk smärta, neurologen, neurologisksjukdom, sjukintyg, skov
#1 - - Anonym:

Skönt att det löste sig tillslut ❤/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Bra att du fick ordning på det. Kram ❤