Löpning, odlingar och Mamma Mia...

Saknar verkligen mina lätta ben och fötter som brukar springa av sig själva i ett flow... Just nu känns benen väldigt tunga och jag får ta i ordentligt för att ens orka springa 5 km i ett något långsammare tempo. Men efteråt känns det lika bra dom alltid.

Igår morse flåsade jag mig i mål efter 5 km löpning och svetten rann. Jag fortsatte promenera i rask takt de 2 km hem. Det känns så skönt att vara igång igen! 

Fylld av ny fräsch energi efter min morgonträning åkte jag glatt till mitt älskade jobb. På vår stora fina förskolegård har vi massa odlingar. Igår skördade vi några olika grönsaker som sedan smakade på, lila morötter, rödbetor, bönor i tre olika färger bl.a. Vi jobbar med Hållbar utveckling och försöker att ge barnen en positiv framtidstro... Energin och glädjen höll i sig hela dagen!!




Efter jobbet mötte jag upp Engla och Tindra på stan för ett biobesök. "Mamma Mia - here we go again" var en perfekt film för mig och mina älsklingstjejer. En mysig stund mitt i veckan och sommarlovets sista kväll innan skolan börjar idag. Filmen rekommenderas varmt! Heltunderbar! Jag grät så mycket att jag var tvungen att torka tårarna från hakspetsen för att jag inte hann med att tirks bort dem redan från kinden...



2 kommentarer publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: 2 km powerwalk, 5 km löpning, Mamma Mia- here we go again, Svanen förskola, bio, biomys, cardio, konditionsträning, mina älskade döttrar, mitt älskade jobb, motivation, träningsinspiration
#1 - - Anonym:

Skönt att gå på bio😀/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Vilken bra dag ni hade igår. Bra film förstår jag. Kram ❤