Proppfylld med härlig energi!!

I söndags vaknade jag pigg som en nötkärna (trots lite för lite sömn under natten). Jag tassade ljudlöst upp för att inte väcka Örjan, pappa eller hundarna. För jag ville ha en liten stund för mig själv medan jag klädde mig för en efterlängtad löptur. När jag vaknade så uppmärksammade jag det fina smattret mot fönsterbläcket, men det var inget som hindrade mig och min plan. Men jag blev inte direkt besviken när jag klev ut genom dörren i samma sekund som regnet upphörde.

Efter 5 km löpning i hyfsat tempo och ytterligare 2 km intervaller (snabb promenad varvat med löpning) kom jag hem igen. Huset var fortfarande tyst men snart vaknade alla mina kära här hemma. 

Dagen fortsatte med att jag, Örjan och pappa åkte ut till gården med lite kartonger och annat från garaget. Dessutom så måttade jag badrum, tvättstuga och dressingroom inför renovering. Och skickade aktuella mått till golvläggaren och plattsättaren. Örjan och pappa körde en runda till medan jag satt uppkrupen i soffan hemma på Sparvstigen och planerade och ritade ena väggen i vårt blivande dressingroom. Då det inte var länge sedan som vi gjorde ordning vår walk in closet här på Sparvstigen så var det ganska så enkelt att få ihop det nya. Och igår, efter en härlig och inspirerande kompetensutvecklingsdag på jobbet, så åkte vi till IKEA och köpte delarna till klädväggen. Dock så var några delar restnoterade så vi la en beställning via nätet på dem istället. Bara att vänta in dem nu innan vi kan åka ut och bygga ihop väggen.



Alltså jag är proppfylld med energi just nu. Skulle inte ens behöva sova känns det som på kvällen. Men självklart så förstår jag att sömnen är ett måste för att jag ska hålla länge nu. Och träningen! Igår såg jag till att få mig ett par kortare promenader och fick iallafall ihop mer än 9000 steg. Tiden räckte inte till något mer.

Du glömmer väl inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg?! ❤⬇️ Mängder med tack-kramar till er alla!!
#1 - - Anonym:

Härligt med energi❤/ Mikaela

Svar: Ja! Det är något som jag saknat den sista tiden... 😁🏋️‍♀️
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Kram ❤

Svar: Kramar 💕💕💕
Sandra Vulkan