Rekord & En mycket trevlig kväll!

Heeeelt otroligt vad varmt det är och har varit under en längre tid nu!! Vi har haft 40°C i skuggan på båten som mest och havet i S:t Annas skärgård har legat på runt 26°C i flera dagar. Detta har gjort att även jag (badkrukan nr 1) har badat fler gånger per dag än vad jag har kunnat räkna på mina tio fingrar, vilket är fler gånger än vad jag normalt brukar bada under en hel sommar. Som längst har jag legat i vattnet i 45 minuter i streck, på en flotte som Engla byggde av våra fyra fendrar. Såå himla skönt!! Rekord både i kvantitet och kvalitét alltså.



Dessa bad som knappt svalkat har gjort gott för mitt mående. Jag hade aldrig stått ut annars i hettan...

I onsdagskväll var vi bjudna till Adams chef med fru och familj, till deras stuga på Ämtö. Det serverades välkylda välkomstdrinkar och sedan en sommarfräsch middagsbuffé med tillhörande efterrätt. Härligt att få mat serverad, speciellt en buffé som denna! Ungdomarna fick åka ring efter båt i solnedgången, vilket Tindra uppskattade mycket. Förstår inte vart hon fått denna modighet ifrån, jag hade aldrig vågat åka så fort på en ring i hennes ålder. 
Efter en mycket trevlig (och god) kväll tackade vi för oss och kröp till kojs i båten.


Påminner om att ni gärna får klicka på hjärtat i slutet av inläggen, om ni gillar mina inlägg eller vill visa er omtanke!! Tack på förhand!!

#1 - - Anonym:

Låter underbart😀/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Låter som en mysig och trevlig kväll. Hoppas att fredagen också blir en bra dag. Kram, kram ❤❤❤