Sakta men säkert börjar det sjunka in...

Nu har vi på riktigt börjat packa ner vårt hem i flyttkartonger. Och sakta men säkert börjar det sjunka in att vår dröm om att bo på en gård på landet i skärgården snart blir verklighet. Whiiiiii!!! Längtar så himla mycket efter att få renovera och inreda!
\n
\n

\n
\nRedan i lördags var vi ut dit och jag fick tillåtelse av säljaren att riva ut plastmattan i det rummet där vi nu i veckan kommer att bygga vårt dressingroom. Fram trädde ett vackert gammalt trägolv, till vår stora förtjusning. Jo, vi visste att det är trägolv under mattorna i huset men var inte helt säkra på dess skick. Detta golv kommer vi att måla vitt för att ljusa upp rummet lite extra, och för att har några skiftningar troligen efter en mindre renovering och lim vid ett par ställen.
\n
\n

\n
\nIgår kom världens bästa Malin och hjälpte till med packningen av diverse saker från kök, matrum och vardagsrum. Vi lyckades att fylla 13 kartonger. Skönt! Tack Malin för all hjälp och för en mysig dag!! Guld värt! Så nu är det lite tomt här hemma på hyllor och i skåp.
\n
\n

Träningsnotis: Innan Malin kom i morse så gav jag mig ut på en svettig cykeltur. Jag cyklade ut till golfbanan vid Västra Husby och tillbaka längs kanalbanken. På ditvägen var det jävulsk motvind vilket gjorde turen tillbaka något behagligare även om blåsten lugnat ner sig en aning. 2.6 mil på 1 timme och 22 minuter (19 km/h) känns rätt okej. Jag var rejält matt och skakig i låren efteråt, men det kändes trots det fantastiskt efter lördagens vilodag. I fredags powerwalkade jag i 1.3 mil, med ett stopp hos frissan och ett stopp på Willys. Och efter det en halvtimmes danspass med Engla, Agnes och Tindra. Och i torsdags morse tog jag en 5.22 km powerwalk innan jobbet. Känner mig nöjd med denna veckas träning som varit varierad (styrka och löpning i början av veckan, sedan powerwalk, dans och cykling).


Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg!! ❤⬇️ Tusen tack!!
En kommentar publicerat i Allmänt, Livet på gården, Renovering, inredning, träning;
Taggar: Ekö, Sankt Anna, cardio, cykling, livet på gården, löpning, min fina vän, packa inför flytten, plocka fram trägolvet, powerwalk, renovering, riva ut plastmatta, styrka, träningsinspiration, vilodag, vänner för livet
#1 - - Mamma ❤:

Kram och lycka till med er gård.❤