En annorlunda bröllopsdag.. ❤

Varje år på vår bröllopsdag brukar Örjan och jag ta in på något hotell i någon närliggande stad, gå ut på restaurang och bara mysa vi två för att fira ännu ett år som äkta makar. Förra året firade vi 10 års jubileum och åkte en weekend till London för att fira lite extra.



I år hade vi bokat ett fint hotell i Örebro och bord på en restaurang som verkade passa oss perfekt. Men tyvärr så kände vi oss tvungna att avboka allt på grund av att vi behövde få ordning på stallet. Vi har hamnat lite efter i tidsplanen då Örjans pappas hastiga och oväntade bortgång gav oss annat att ordna med, både fysiskt och psykiskt. Men igår satte vi alltså igång och fick väldigt mycket gjort. Engla och Tindra jobbade också på bra. 

Detta görande som krävde många olika steg i processen fick mig att tänka på hur himla bra Örjan och jag kompletterar varandra i situationer som denna. Likväl som i andra renoveringsuppdrag som vi ger oss själva. 

Örjans strykor är byggnadskunnighet/byggnadsvård, muskelstyrka, envishet och så otroligt händig.

Mina styrkor är uthållighet/tålamod/lugn, uppstrukturering, omstuvning av saker och blick för det estetiskt vackra.

Så tillsammans blir vi oslagbara!! 





Till middag bjöd jag familjen på grönmögelost/lövbiffrollader och sötpotatispomme. Såå gott!!


Ha ha, ser kanske inte överdrivet inbjudande ut på bild men de smakade desto bättre. 

Till efterrätt åt Örjan och jag mudcake i stil med morotskaka (fast utan morötter) i smak av kanel och vanilj. Denna smaskade vi på framför en sprakade brasa och nostalgisk musik.



Frostingen är gjord med äkta vaniljpulver därav den lite bruna färgen som i verkligheten var betydligt ljusare.


#1 - - Anonym:

Grattis till bröllopsdagen❤/ Mikaela

Svar: Tack ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Hoppas att bröllopsdagen blev fin trots att det inte blev någon hotell natt. Ha en fortsatt fin första Advent och grattis igen. Kram 😍

Svar:
Sandra Vulkan