En promenad i regnet & panerad spätta...

Huvudet bråkar varken mer eller mindre med mig igår, jämfört med tidigare i veckan. Så än så länge vara positivt med torsdagens hårda träning. Hade faktiskt förväntat mig att jag skulle må sämre.

Om jag hade träningsvärk? Japp! Som bara den. Rumpan skrek av smärta och gjorde kraftigt motstånd när jag gick upp för trappor. Men just denna sorts smärta gillar jag. Den är ju ett bevis på att jag jobbat hårt med mina kropp och dess muskler. 

För att lindra träningsvärken en aning terroriserade jag den lite grann genom en långpromenad i högklackade stövlar, i regnet. Det jobbigaste var faktiskt just regnet som slog mot ansiktet när det öste ner från himlen. Promenaden sträckte sig från mitt jobb i Norrköpings stadsdel Hageby (i södra delen av staden) tvärs igenom Norrköping till Ingeslsta handelscentrum (i norra delen av staden). En sträcka på ca 6.5 km blev det. 

Var in på sportbutiken för att byta ut en jacka och en täckkjol som jag beställde under Black friday, men som var något för små. Till min stora lättnad så berodde det på att just det märket i år var väldigt små i storlekarna. Så det berodde ju iallafall inte på min kropp. Dock så blev det inte alls den jackmodellen utan en helt annan som jag fastnade för så fort jag såg den. Så när Örjan slutade så kom han förbi med de som skulle lämnas tillbaka och jag gick därifrån supernöjd. Efter en tur på mataffären åkte vi hemåt.

Till middag gjorde Örjan och jag stekt rödspätta som vi panerat i ägg och pepprad mandelmjöl. Detta serverades med kokt potatis till de som önskade, avokado till mig, sallad och min hemmagjorda remouladsås (gjord på äkta majonnäs, kyld tjock kokosgrädde, pressad citron, bostongurka, kapris, dill, svartpeppar och salt). Riktigt gott blev det!! 




Trevlig lördag!! ❤

#1 - - Anonym:

Trevlig lördag😍/ Mikaela

Svar: Tack detsamma och gratta Meya från oss!! ❤
Sandra Vulkan