Lycka ❤

"Det är dags att vakna nu, klockan är halv tio..." Örjans mjuka ord väcker mig ur min sköna drömrika sömn. Hur kan en vara så trött efter massor av sömntimmar? Det tar lång tid för mig att vakna till ordentligt, även efter min morgonshake som bl.a innehåller koffein. 



Jag gästar stort flera gånger så att tårarna rinner. Klär på mig oömma kläder och följer med Engla ut till stallet. Vi byter hästarnas täcken och för ut dem till hagen. Jag fyller på vatten i deras vattentunna och Engla ger dem frukost. Sedan går jag in och hämtar hundarna för en förmiddagspromenad ut till Uvmarö och tillbaka. Den friska kyliga luften biter mig i kinderna och får mig att vakna till. Jag känner mig pigg och fylld av energi när vi kommer hem igen. Hade gärna tagit en löprunda men det är tyvärr alldeles för halt i vägkanten och jag äger inga löpskor med dubbar. 



Efter en utsökt brunch på ägg/skinka/cheddartoast bakar jag mer julgodis och ett ketobröd med blåbär i. 



Jag åker och hämtar Tindra hos hennes kompis. Vi åker tillsammans och lämnar en julpresent, ett fat med mitt hemmagjorda nyttiga julgodis, till chauffören som kör skolbussen. Ett tack för att hen varje skoldag ser till att Engla och Tindra kommer fram till skolan och hem igen helskinnade. 

Till middag grillar Örjan fläskfilé och till det fixar jag sallad och sötpotatispomme till de som önskar. Åh vad jag älskar grillat! 



Jag dansar sedan i timmar med fullt ös och slår stegrekord på min smartwatch (som jag fick i bröllopspresent på vår bröllopsdag av min älskade man). Över 30.000 steg får jag ihop. Ganska många med miniband runt låren eller vristerna för lite extra motstånd. Lycka är att dansa!! Allt blir till glädje när jag dansar. Endorfinerna sprutar och svetten rinner längs nacken och ner i ryggen. Jag ler hela tiden. (De svällande blodådrorna på min hand på första bilden beror på all dans/träning.)



#1 - - Anonym:

😀❤/ Mikaela