Snöstorm, julgranen & stallfix mm...

Startade gårdagen på allra bästa sätt:
Kramstund med min älskade man, följt av en 5 km promenad med bästa Sandra. 



Ibland kan jag tycka att det är underbart skönt att traska själv med hundarna ochen ljudbok i öronen. Men ibland känns allt så mycket lättare, roligare och trevligare med sällskap av en vän som jag kan prata med och lyssna på om allt. Och just så kändes det igår. Tiden bara försvann och strax var vi hemma igen.

Vi gjorde ytterliggare en sorts julgodis, nyttiga saffransbollar med bl a chiafrön i. Örjan och Simon byggde ihop våra pepparkakshus/släde. Tyvärr så hann vi inte dekorera dem, men det ska göras under veckan.



Till lunch testade jag återigen något nytt recept. Ostfylld nötfärs- och baconrulle. Den blev riktigt god så denna kommer jag definitivt att göra fler gånger.


Till efterrätt åt vi vår pepparkakskryddade chiapudding med bl a vår goda saffrans granola. Chiapuddingen var lite för starkt kryddad, men god. Kanske inte min favorit smak på chiapudding...


Adam övningskörde igår hemifrån ända in till Söderköpings resecentrum. Det gick mycket bra trots slingriga och lite moddiga vägar och att han faktiskt inte kört så värst mycket överhuvudtaget. Jag vinkade adjö till honom och åkte in till Norrköping och hämtade upp Engla och Tindra som varit i Enköping under helgen. Vi passade på att åka och köpa julklappar till Örjan när vi ändå var i stan. Vägen hem var allt utom rolig. Snöstorm och väldigt moddiga vägar, plus mörkret på det. Men jag tog det lugnt och körde försiktigt, ändå lyckades jag få några små sladdar innan vi vår hemma.

Väl hemma gjorde vi klart det sista i stallet så att hästarna kunde flytta in för natten. Vi har legat efter med detta (mycket pga Örjans pappas hastiga och oväntade bortgång). Men nu när snön kom fick vi eld i baken. Känns gott i hjärtat nu att veta att de har tak över huvudet och skydd mot blåsten och snön.



Sedan klädde Tindra granen. Den blev så himla fin. Den är lite sned men det tycker jag bara är charmigt. Julen är nu här på riktigt!! En vecka kvar till julafton nu! Mysigt!!! 



Önskar er alla en fin dag!! ❤🎅


Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇️ Tack snälla du!!
#1 - - Anonym:

🎄/ Mikaela