Uteväder, familjemys & julstök in i det sista

Åh vilken härligt aktiv dag det var igår! 



Jag började som alltid mina lediga dagar med en rask promenad med hundarna, igår till Gäddvik och tillbaka. Tog sovmorgon fram till 9.30, kom iväg efter 20 minuter och var hemma igen efter ca 40 minuter. Bytte snabbt de svettiga kläderna mot torra innan det var dags för ännu en promenad. Denna gång traskade jag med mina döttrar på hästarna och Englas kompis till ridhuset. Är så himla glad över att vi hittat ett ridhus som det bara tar 30 minuter att gå/rida till. Och vilket ridhus! Super fint! Äntligen kan hästarna ridas ordentligt igen trots mörkret på kvällarna och utan att nöta ner hagarna hemma. Örjan kom även han dit efter en liten stund, med bilen. Det är nämligen Örjans barndomskompis som äger ridhuset så vi passade på att umgås lite med honom och hans fru. Trevliga och lättsamma människor som vi säkert kommer att umgås mer med framöver.


Adam kom strax efter att vi kommit hem igen. Älskar att hela familjen är samlad!! 

Efter en liten brunch lockade det fina vädret ut Örjan och mig på ännu en promenad med hundarna. Vi passade på att gå förbi de som tidigare bott i vårt hus med ett brev som postats i vår brevlåda och en strut med julgodis som God jul-hälsning och tack för den fina Julrosen som vi fick som inflyttningspresent av dem. De var tyvärr inte hemma men vi la det på farstubron i hopp om att de ska upptäcka dem.


På eftermiddagen förberedde Örjan & jag lite av maten till julbordet, Adam & Tindra slog in julklappar, jag bakade en saffranskaka och lagade kvällsmaten, Engla dekorerade pepparkakor inför en ny julaftonstradition som vi planerat, Adam packade upp sin nya säng, Örjan & Tindra mockade i stallet och fyllde på nytt vatten till hästarna, diverse saker till julaftonstraditionen letades fram, vi åt godis & kollade på "En julsaga" tillsammans innan jag slog in de sista julklapparna. 

Glad, nöjd och förväntansfull kröp jag strax före midnatt ner i sängen. 

God jul önskar jag er alla idag!! ❤🎅

Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇️ Tusen tack på förhand!!

#1 - - Anonym:

God jul🎅🤶❤/ Mikaela