En ny upplevelse som tog andan ifrån mig... ❤

Igår fick jag uppleva något som jag aldrig gjort tidigare, en upplevelse som var så mäktig och stark. Ja faktisk helt magisk! Jag och fina, höggravida Sandra var och såg på Svansjön med den Ryska nationalbaletten från Moskva. Svansjön som jag sett små stycken av på tv, så som De fyra svanarnas dans, fick jag nu se live. Det var så tagande och vackert, det tog verkligen andan ifrån mig och mina ögon fylldes med tårar av glädje över allt det vackra. Jag kom att tänka på Julia Roberts i rollen som Vivian i Pretty women när hon för första gången får uppleva en riktig opera, hur överväldigad hon var över det vackra, sorgliga och lyckliga i operan. Precis så hänförd var jag över Svansjöns berättelse med dess djup, dräkterna, musiken och de otroligt skickliga och graciösa balettdansarna. 

Bilden är lånad från deras evenemangsida på Internet.


Men jag hann med mycket mer under min gårdag. Jag började med en powerwalk i vinterlandskapet, men denna gång endast på plogade gångbanor, med sällskap av en ljudbok i öronen och vovvarna på varsin sida om mig. De väntar numera med förväntan på helgmornarna och vet vad som kommer att ske när jag börjar att ta på mig lager på lager för att inte frysa. Det blev en sträcka på 7.8 km. När vi kom hem så hann jag få i mig en kopp te innan Engla och jag åkte ut till Theo. Solen sken och gjorde att de fyra minusgraderna kändes som några plusgrader. Engla ville rida längs vägen och jag gjorde henne sällskap. Det blev ca 2.5 kilometers promenad i rask takt (så sammanlagt över milen även igår). 





Och du, klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇ Tusen tack!!
3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Hästliv, Natur, Peppkampen, sjukdom, träning;
Taggar: #hänförd, #hästliv, #kroniskhuvudvärk, #leukodystrofi, #minälskadedotter, #neurologisksjukdom, #nyenergi, #peppkampen, #ponnymamma, #ponnyntheo, #powerwalk, #ridainysnö, #ryskanationalbalettenfrånmoskva, #stoltmamma, #svansjön, #träning, #vinterlandskap
#1 - - Anonym:

Svansjön är vacker, den såg jag i Leningrad i mitten av sjuttiotalet. Strax före jul såg vi Nötknäpparen i Uppsala, den var också fantastisk. Kram Tori

Svar: Så ljuvligt! Nu är jag såld på baletter så det lär bli flera!! Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Magiskt❤/Mikaela

Svar: Ja!!!! ❤
Sandra Vulkan

#3 - - Mamma💕💕💕:

Vad roligt att du gillade det. Har ju aldrig hört att du varit på balett förut. Kram ❤

Svar: Nej, det var ju första gången för mig! 😍❤
Sandra Vulkan