Hatar fyrkantiga system!!

Förra veckan skickade jag ett långt meddelande till min mammas neurolog, hen som är professor i Neurologi på Akademiska sjukhuset i Uppsala. I meddelandet skrev jag om att jag behövde hjälp med min sjukskrivning och förklarade hur jag mår just nu. Hen skickade genast tillbaka ett svar om att jag skulle ringa till mottagningen och boka en telefontid. Dock så möttes jag bara av en telefonsvarare som sa att det inte fanns några fler tider för dagen att boka. Meddelade professorn det och fick svar att jag skulle ringa hen på mobilen fredag em/kväll. Hur fantastiskt engagerande är inte det?!
\n
\nSå i fredags ringde jag och vi pratade i ca en halvtimme om mina symtom, mitt mående, sjukskrivning och om diagnos. Jag hade nu betydligt mer kött på benen som jag delgav min handläggare på Försäkringskassan igår. För jag trodde i min enfald att det faktiskt skulle göra skillnad. Att deras "Stämmer uppgifterna?" betydde att jag faktiskt hade någon talan. Men icke. Trots tårar och ilska så kom jag ingenstans i detta fyrkantiga system, på grund av att min neurolog inte skrivit varför och vad jag inte klarar att utföra arbetsuppgifter ens på ett lugnt och inte krävande jobb. Och att professorn kunde kontaktas för kompletterande uppgifter var inte ett alternativ då hen inte är min sjukskrivande läkare. 

Så jag skrev ännu ett meddelande till neurologen, då min enda chans är att hen kompletterar med just de saknade uppgifterna. Har har till och med dikterat det åt hen. Men i skrivandets stund så har jag inte hört något från hen överhuvudtaget...
\n


Igår var det ännu en riktigt dålig dag.  Jag spenderade den tittandes på denna garderobsvägg. Började igår min nedtrappning av min medicin för att se om det blir bättre... Dock kommer det att ta tid innan effekten visar sig, troligen och förhoppningsvis till det bättre under vår resa till Florida.



Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke... ❤⬇ Tack!!








2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, inredning, sjukdom;
Taggar: diagnosutredning, extremhuvudvärk, garderober, kroniskhuvudvärk, leukodystrofi, neuroinflammatorisksjukdom, neurologisksjukdom, sjukdom, smärta, sovrum, sovrumsinspiration
#1 - - Anonym:

Styrkekramar❤❤❤❤/Mikaela

Svar: Tack fina du! 😚
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma💕💕💕:

Kramar ❤

Svar: Kramar ❤❤
Sandra Vulkan