I'm back!!!!!

Måndag morgon och jag åker med glädje till jobbet med känslan av att det kommer att bli en mycket bra dag. Ryggvärken är så gott som borta och jag känner mig märkligt utvilad (troligen pga att min arbetsdag inte börjar förrän kl 9.30 var tredje måndag och idag är det en sån dag). Det är -9° och världen runt mig glittrar och glimmar likt diamanter, träden har intagit sin allra vackraste skepnad. En dag, en vecka kan väl inte börja så mycket bättre?!


När jag kom hem strax efter 16.30, så var jag otroligt glad över att jag förberett middagen redan i söndags. Huvudvärken var som vanligt kraftigare denna tid på dygnet (efter jobbet) och jag behövde få mig lite återhämtning i form av vila innan vi åt. Efter middagen, som igår bestod av en sallad på grönsaker, rökt skinka och Paulúns supermix, åkte Engla och jag ner till gymmet. Jag hade tänkt att springa 5 km och sedan köra några maskiner, men så blev det inte. Istället körde jag löpintervaller i en timme. Jag är väldigt ovan när det gäller just intervaller, men jag körde hursomhelst löpning 0.5 km löpning varvat med 0.5 km powerwalk. På en timme fick jag ihop 9.1 km. Inte illa för en som nyss haft ryggskott tycker jag! Och smärtan i ryggen var som bortblåst! Visst är kroppen helt fantastisk?! Tror dessutom att det var bra att jag inte körde några maskiner riktigt än.



När vi kom hem så hade Örjan satt på bastun. Så himla skönt att kunna basta hemma när som helst. Och ett perfekt avslut på en bra måndag!! 



Du glömmer väl inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke?! ❤⬇ KRAMAR 





En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Peppkampen, sjukdom, träning;
Taggar: #1gym, #hälsosamlivsstil, #kroniskhuvudvärk, #leukodystrofi, #löpintervaller, #minälskadedotter, #morochdotter, #neurologisksjukdom, #nyenergi, #orkeslöshet, #peppkampen, #ryggskott, #sjukdom, #träning, #träningsinspo
#1 - - Anonym:

Härligt!❤/Mikaela

Svar: 😀❤
Sandra Vulkan