Mängder av frestelser...

Igår fyllde min kära kollega och nära vän Mickis 40 år. Hennes firande började redan på förmiddagen på jobbet med FEM olika hembakade tårtor som såg sååå otroligt goda ut, det vattnas i munnen bara jag tänker på dem... Som tur var för min del så vet alla kollegor om att jag inte äter sånt just nu, för om de inte varit i rummet så hade jag nog inte klarat att motstå dem. Även deltagarna i Peppkampen gjorde att jag inte tog något av det förbjudna, vill liksom inte svika dem även om de inte vet vad jag egentligen gör, vill inte fuska helt enkelt! Men bästa Mickis hade även ordnat med ett stort fruktfat med mango, ananas, physalis, jordgubbar mm så jag var mer än nöjd. Trots det frestades jag enormt av tårtorna...




Efter jobbet var det knytis hemma hos Mickis. Jag hade med mig en sallad med grönsaker, bladsallad och Paulúns supermix i. Den passade bra till den lufttorkade skinkan, räkorna, ostpajen och laxen mm som Mickis bjöd på. Även annat gott hamnade på buffébordet, både mat, fikabröd och godis. Jag höll mig till det tillåtna så som maten, nötter och te. Men jag var såklart åter igen oerhört frestad...

Men...i efterhand så känns det otroligt bra att jag inte trillade dit!! Heja mig!!!

#1 - - Anonym:

Tusen tack för igår bra kämpat!❤/Mikaela

Svar: Tack själv fina Du!!! ❤❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma💕💕💕:

Vilken karaktär du har men ibland måste man falla för frestelser. Tror att jag skulle bli galen om jag inte fick äta lite onyttigt ibland. Kram ❤

Svar: Ja så kan det våra, men inte om en är med i en tävling 😉 Kramar ❤
Sandra Vulkan