Meditativt köksbestyr...

Tusen tack för all omtänksamhet och kärlek som ni skänker mig genom hjärtklick och kommentarer i form av frustration och värmande kramar! 

Jag har fortfarande inte någon lösning på problemet men funderar på om handläggningstiden förlängs om jag lämnar in en överklagan... Min chef kommer på måndag att försöka ta reda på hur och vad som annars blir bäst för mig. Jag skulle kunna tänka mig att gå upp från mina 75% till 87.5% och testa om jag fixar att jobba så pass mycket, vilket jag hoppas att jag klarar när järnet, D-vitaminerna och min höjning av min dagliga smärtblockerande medicin anpassat sig till min kropp. Men, jag kan inte göra det om det betyder att min SGI sänks då. 

Nog om det för ett tag.


Igår åkte Adam, Tindra, Örjan och jag ut på vårt årliga sportlovsäventyr, på vackra Håskö och våra fina vänner Peter och Åsa. (Engla valde att stanna hemma med hundarna och min pappa, som kom ner till oss igår eftermiddag.) Innan vi åkte lagade jag en mycket god och nyttig Flygande Jakob som vi avnjöt tillsammans med ångkokt broccoli, och en vitkålssallad som min pappa snabbt slängde ihop. Receptet hämtade jag ut min favoritreceptbok "Lär dig leva sockerfritt". Har kommit på att jag finner det väldigt behagligt att laga lite mer komplicerade rätter än t.ex korv och makaroner. Jag hamnar som i ett flow och blir nästan lite meditativ i mitt görande. Det viktiga är bara att planera rätterna i förväg så att allt är inhandlat. 



Ha en fin helg kära vänner!! Njut av livet!
(Och klicka mer än gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇)

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Peppkampen, sjukdom;
Taggar: #Håskö, #grytsskärgård, #leukodystrofi, #meditativmatlagning, #neurologisksjukdom, #sjukdom, #sjukskrivning, #sportlov, #äventyr
#1 - - Mamma💕💕💕:

Grattis på namnsdagen. Ha det nu jätte mysigt på Håskö. Kramelikram ❤ ❤ ❤ 🐕 🐕 ❤ ❤ 🐎

#2 - - Anonym:

Trevlig helg❤/Mikaela