Återhämtning som tar mig bortom smärtan...


Igår var det min första lediga vardag under denna jul-& nyårshelgs klämdagar. Bara jag, mina döttrar och hundar hemma. Fick mig en lugn och rofylld sovmorgon och en härlig morgonpromenad med Nova och Ludde i soluppgången. Känns märkligt med soluppgång efter en sovmorgon, men så är det ju på vinterhalvåret här i Södra halvan av Sverige, solen gick upp och synliggjordes för mig strax efter 9.00. Helvetesbacken bråkade precis lagom med min träningsvärk i skinkorna som sitter i sedan min nyårsträning med minibandsen. 



Efter promenaden åkte jag med Nova till veterinären då vi misstänkt att hon har åkt på noskvalster eftersom hon får små attacker där hon låter som en gris. Noskvalster kan bara avgöras beroende på om behandlingen med medicin tar. Så nu ska vi börja medicinera båda hundarna för att se om det hjälper. När vi ändå var där så passade vi på att få Novas klor klippta, så nu är hon riktigt fin igen. 



Engla var till tandläkaren, själv fick jag sitta kvar i bilen på parkeringen och vänta. När Engla kommer ut från tandläkaren så här hon precis lagat sitt första hål och till på köpet utan bedövning. Detta belönades med lunch på bästa sushihaket här i Söderköping.




Efter lunch drog jag, Engla och Tindra ut till Theo och de andra djuren på gården. Jag fixade med mockning, utfodring och mys med en allt större kalv. Dessa sysslor tar på krafterna men de ger så mycket mer. Ro i själen och återhämtning som ger mig ny energi. Smärtan i huvudet bråkade lite idag men efter gårdsbestyren kunde jag förbi se den och ägna mig åt positiva tankar. 



Dagen avslutades med ett träningspass på gymmet med mitt hjärta, Örjan. Det är underbart att dela träningsintresset och den nya livsstilen med den jag älskar! Efter träningen gottade jag ner mig i soffan med min fina tekopp och en av mina andra julklappar, boken "Lär dig leva sockerfritt". Vilken fantastisk bok! Passar ju perfekt inför utmaningen Peppkampen som startar på måndag. 




Om du gillar detta inlägg och vill läsa mer om mina dagar så ber jag dig att klicka på hjärtat här nedan. ❤⬇ Då blir det lättare för mig att veta vilka inlägg som önskas... Tack för hjälpen gulliga du!! 


2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Hästliv, sjukdom, träning;
Taggar: #diagnosutredning, #endagmedminabarn, #formakroppen, #hästliv, #kroniskhuvudvärk, #leukodystrofi, #lärdiglevasockerfritt, #minälskadevovve, #nervsmärta, #neurologisksjukdom, #nyenergi, #soluppgång, #tjurkalv, #träning, #träning, #veterinärbesök, #återhämtning
#1 - - Mamma 💕💕:

Hoppas att den här dagen också har varit bra.....😃😃❤❤

Svar: Ja det har varit en bra dag!! ❤ Hoppas att du mår bättre nu! Kramar ❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Så duktiga ni är med träningen. Ser supergott ut med sushi😀/Mikaela

Svar: Tack! 😁 Ja det är underbart att vara igång med träningen på riktigt efter några års vila!! ❤ KRAMAR till er och krya på lilla M.
Sandra Vulkan