Jag kämpar emot och klarar mig hyfsat...

Det blev en tung morgon och förmiddag igår då min huvudvärk knappt var hanterbar. Flera omtänksamma kollegor  bekräftade att det syntes på mig att jag inte mådde bra. Det kändes skönt på något vis att de förstod och brydde sig. Jag försökte att lägga smärtan åt sidan genom att koncentrera mig på de som föreläste om sånt som jag finner mycket intressant. Det fungerade faktiskt någorlunda. 

Jag tänkte att om det varit en vanlig arbetsdag då jag jobbar i barngrupper så hade jag aldrig fixat att jobba. Vid lunchtid dämpades huvudvärken lite grann. Och eftermiddagen var lättare att hantera, vilket var bra då det var då vi jobbade mer aktivt i mindre arbetsgrupper med olika frågeställningar. 

När jag kom hem så kände jag mig ganska så pigg och valde att följa med Örjan till gymmet. Men att springa var inte aktuellt för min del. Så vi värmde upp med roddmaskinen istället, i 10 min. Därefter körde jag några få maskiner men var tvungen att erkänna mig besegrad. Satt på en pilatesboll och väntade in Örjan. Trist början på Peppkampen, den nya utmaningen som startade igår och som jag nu deltar i, jag är en av de 327 som ska försöka hålla oss ifrån bl.a godis, bakverk, mjukt bröd, alkohol, sockersötade drycker, småätande och att äta efter pf 16:8 (periodisk fasta 16 timmar per dygn och ha ett ätfönster på 8 timmar, vanligast kl 12-20) . Peppkampen går det att följa via hashtaggen #peppkampen på Instagram ifall någon känner sig nyfiken. Startvikt, mått och bilder skickades in till Marita Thorell som driver Peppkampen (det var hon som drev julruschen2017 också). Mina två veckor med godisätande, slarv med ätrutiner och en hel del skräp mat har tagit ut sin rätt. Nyttigt för mig (som den godisråtta jag faktiskt är) att se vad detta gör med kroppen, trots träning. Bjuder på dessa bilder och siffror här också...

Startvikt: 54.6 kg

Mått vader: 35 cm

Mått lår: 53 cm

Mått stuss: 92.5 cm

Mått mage: 78 cm

Mått midja: 68 cm

Mått armar: 25 cm 



Lycka till nu alla kämpar i och utanför Peppkampen!! 

Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇ Tack på förhand! 




2 kommentarer publicerat i Hälsa, Peppkampen, inredning, sjukdom;
Taggar: #förebilder, #helvetiskhuvudvärk, #kompetensutvecklingsdag, #kroniskhuvudvärk, #leukodystrofi, #mittälskadejobb, #neurologisksjukdom, #peppkampen, #skov, #träning
#1 - - Anonym:

Heja, heja😀/Mikaela

Svar: Tack snälla du! ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma 💕💕:

Hoppas att du ät piggare nu igen ❤❤

Svar: Tack för din omtanke, men tyvärr inte... ❤❤ Kramar
Sandra Vulkan