Min idol, Engla 15 år ❤

Igår fyllde min älskade fina dotter Engla 15 år ❤ 15 år!!! Asså wow vad jag beundrar henne både hennes insida, hennes talanger och hennes naturligt vackra utseende! Hon har underbara moderna feministiska, humanska och genusgrundande tankar som världen just nu är i så stort behov av. Engla kommer att gå långt i livet! Hon är en av mina största idoler!!



Då flamingos har förföljt oss under det gångna året, så kändes det självklart att Engla skulle få en flamingo tårta. Den blev mer lik en rosa anka 😂. Tyvärr så fick jag ju inte smaka då jag håller mig ifrån fikabröd... Men jag gjorde en smaskig fruktsallad också som jag kunde njuta av.



Gårdagen började såklart med frukost i sängen för födelsedagsbarnet. Sedan åkte hon ut till Theo med hennes kompis Saga för en ridtur på Theo och Urdur. Under tiden tog jag en 6 km powerwalk på 60 minuter tillsammans med en ung och trevlig tjej från Peppkampen på snöiga vackra vägar ute på landet.

Till lunch grillade Örjan efter allas våra önskemål, tjocka korvar, hallumiburgare och quornburgare. Detta serverades med bröd, sallader och andra tillbehör. På eftermiddagen hade vi tårtkalaset innan Engla och Saga åkte in till Norrköping för lite shopping och sushirestaurangbesök. Hoppas att hon känner sig nöjd med sin dag!

Jag körde lite hemmaträning med gummiband och minibands, för rumpa, ben, armar, axlar och mage. Har kommit på att sittbänken Alexandra från Mio är suverän till vissa övningar. Eventuellt kommer några bilder och tips på övningar under nästa vecka..

Kvällen avslutades med en sjuk Tindra som kräktes av huvudvärk och fick sedan feber... Ja, ja vi har klarat oss länge nu.

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hästliv, Peppkampen, Recept, Tårtor, träning;
Taggar: #15år, #abs, #core, #feber, #figurtårta, #flamingotårta, #födelsedag, #födelsedagstårta, #hästliv, #minibands, #minälskadedotter, #miomöbler, #peppkampen, #ponnymamma, #ponnyntheo, #powerwalk, #sittbänkAlexandra, #sjukdom, #träning, #träningsinspo
#1 - - Mamma💕💕💕:

Tårtan var säkert jätte god. Tror nog att fina Engla var nöjd. Hälsa Tindra att hon ska krya på sig och jag hoppas att ni får en bra söndag. Kram ❤ ❤ ❤ 🐕 🐕 ❤ ❤ 🐎

Svar: ❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Låter härligt😀/Mikaela

Svar:
Sandra Vulkan