Mitt 2017 ❤

Jag kunde i min vildaste fantasi inte tänka mig att året skulle bli så fantastiskt för ett år sedan. Det började absolut bättre än mitt 2016 men jag mådde inte så bra som ni säkert kommer ihåg och min framtid såg inte så värst ljus ut, även om jag hade börjat jobba så smått. Men jag hade åtminstone min 40 års fest i mars att se fram emot. Och oj vilken underbar fest det blev!! Fantastiska och emotionella tal hölls för mig av mina älskade vänner, sånger sjöngs och vi dansade långt in på småtimmarna och det allra bästa var att jag fick må så himla bra hela dagen. 




Vi var ute på resor till Kap Verde, Turkiet, London (där Örjan och jag firade 10-årig bröllopsdag), Nye, Karlskrona, Kläppen och skärgården mm där vi träffade många nya vänner som alla har berikat våra liv. All sol gjorde mig piggare och positivare i allmänhet.









Efter sommaren kände jag mig starkare och jag kunde under hösten gå upp i tid på jobbet. Att klara att jobba 75% och nästan aldrig behöva vara hemma pga skov sporrade mig och jag vågade börja hoppas på att bli nästintill helt återställd. 



I september utökades vår familj med ponnyn Theo och lyckan var total, iallafall för Engla och Tindra. Jag trivdes bra ute på landet där vi har Theo, så mysigt att få lite tid och ork med mina döttrar och jag började att ge mig ut på allt längre och raskare promenader tillsammans med dem när de red. Att jag sedan testade att springa chockade nog mig själv mest av alla. Och att jag redan första gången klarade att springa 5 km, jag som aldrig tidigare klarat att springa längre sträckor, gladde mig enormt. Då vågade jag att lägga upp mål för min framtid samtidigt som jag antog utmaningen #julruschen2017 som byggde på en hälsosammare kosthållning utan sockersötade godsaker och drycker. Över 14 veckor följde jag detta koncept och gick i mål på julafton. Med den hälsosamma livsstilen ingick mer träning och när det började att bli halt ute köpte jag ett gymkort. Tidigare under sommaren körde jag med hemmaträning med gummiband och Youtube-filmer. Året avslutades med synliga magrutor, -3.6 kg och en riktigt hyfsad kondition. 






Jag ser en ljus framtid för mig och min familj och jag tar tillvara på alla lyckliga stunder som vi välsignads med... 

Gott nytt år önskar jag er alla godhjärtade människor!!
❤❤❤



#1 - - Anonym:

Är så glad att jag fått dela detta år med dig😘

#2 - - Anonym:

Är så glad att jag fått dela detta år med dig😘

Svar: ❤ Kram till dig, vem du nu är..?
Sandra Vulkan

#3 - - Mamma 💕💕:

Hoppas att du får fortsätta att må ganska bra och klarar av att jobba. Tack för en mysig helg 💕💕💕. Kramelikram

Svar: KRAMAR ❤❤
Sandra Vulkan

#4 - - Anonym:

Det var jag, glömde skriva det😀/Mikaela

Svar: Jag är glad att ha dig i mitt liv!! ❤
Sandra Vulkan