Obotligt trött just nu...

Verkar som att jag är inne i en trött-period igen. Det känns som att jag inte riktigt vaknar till ordentligt. Jag är trött när jag väcks av mitt alarm (inget konstigt med det), jag är trött när jag åker till jobbet (så pass trött att jag har svårt att hålla mig vaken), jag är trött och seg på jobbet (brukar oftast vara ganska så alert under mina arbetstimmar), jag är trött när jag åker hem (det brukar jag oftast vara pga att min energi har en dipp) och jag är trött hela kvällen fram tills läggdags. Då helt plötsligt när jag ligger där i sängen så här jag svårt att somna... Märkligt! 

Den enda gången som jag känner mig pigg är faktiskt när jag tränar aktivt på gymmet. Dock tar det just nu emot att t.ex. ge mig ut på en promenad/powerwalk. Tror att om jag bara tog mig ut så skulle jag må bättre och bli lite piggare. Men den lilla proceduren med att klä mig varmt och förbereda hundarna känns för tung. Dessutom så är det mörkt ute när jag kan gå, och jag tycker inte om att gå i mörker... Hemmaträningen blir i små etapper och jag tappar lätt fokus. Bäst fungerar det alltså om jag tar mig till gymmet, helst innan jobbet eller direkt efter jobbet för om jag landat i soffan så har jag svårt att ta mig därifrån. Känner hopp i att det förhoppningsvis vänder snart igen. Det gråa vädret bidrar nog en hel del till tröttheten, det blir ju liksom aldrig riktigt ljust på dagarna. Misstolka mig inte nu, jag är jätte glad över att vi äntligen fått lite snö som gör det lite ljusare ute, men jag älskar solen 1000 gånger mer... Ljusterapi vore helt klart något för mig, men när ska jag hinna med det? Men som sagt så lever jag på hoppet.

Igår efter kvällsmaten ryckte jag upp mig (efter inspiration och motivation från bästa Sandra Friberg) och fick jag med mig Tindra till gymmet. Styrketräning, och då framförallt för rumpa och ben, stod på schemat. En kort uppvärmning på crosstrainer och roddmaskin, därefter fick ben och rumpa jobba hårt en liten stund. Sedan var jag totalt orkeslös. Låg på en yogamatta medan Tindra gick på löpbandet. Smått less och trött åkte vi hemåt. Kanske hade mått bättre med lite uppiggande BCAA dryck..  Nya friska tag idag! Håll tummarna för att det blir en bättre dag!



Tack för era hjärt klick!! 😗😗😗 Fortsätt gärna med det både när ni gillar mina inlägg och när ni vill visa er omtanke! ❤⬇








2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Peppkampen, sjukdom, träning;
Taggar: #1gym, #formakroppen, #gemignyenerginu, #leukodystrofi, #neurologisksjukdom, #orkeslöshet, #peppkampen, #skov, #styrketräning, #träning, #träningsinspo, #trötthet
#1 - - Anonym:

Hoppas på en piggare dag!😘/Mikaela

Svar: Imorgon kanske... 😩❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma 💕💕:

Hoppas att din trötthet är bättre idag. Nu väntar vi bara på ljusare dagar och våren 🌞🌞

Svar: 🌞❤
Sandra Vulkan