Sprudlande endorfiner...

De flesta morgnar har jag jätte svårt att vakna när mitt alarm ringer. Jag snoozar som jag alltid gjort men jag måste numera ha tre alarm med en halvtimmes mellanrum innan jag till slut vaknar till. Men sedan brukar dagen flyta på hyfsat eller riktigt bra vissa dagar. 

Igår morse vaknade jag faktiskt till lite tidigare och bestämde mig för att gå upp och åka till gymmet före jobbet. Det var inte många där när jag anlände, typ tre personer tror jag, vilket är väldigt skönt. Jag valde att endast springa på löpbandet, mest för att slippa stress efteråt. Det blev 5 km på 30 minuter och jag la mig på en yogamatta efteråt för att hämta andan. Som vanligt sprudlade endorfinerna i kroppen, jag kände mig stark och med den känslan åkte jag till mitt älskade jobb....




Arbetsdagen gick hyfsat trots att jag på förmiddagen fick kraftigare huvudvärk som höll i sig till framåt 18.00 och några blodtrycksfall (?). Vet inte om träningen eller det faktum att jag sov två timmar färre påverkade mitt mående åt det negativa hållet. Det är mycket möjligt och kanske klarar jag inte att träna före mina arbetspass. Ska testa en gång till för att se om resultatet blir detsamma, mest för att jag är nyfiken på hur min kropp verkligen fungerar nuförtiden.

Efter jobbet var jag trött och inte alls speciellt trevlig mot familjen pga mitt tålamod knappt existerade. Men efter en stund för mig själv med en kopp te och en ljudbok kändes allt betydligt bättre igen. Under kvällen körde jag några axel/rygg övningar med mina gummiband/minibands här hemma i vardagsrummet. Inspirerad av bästa Sandra Friberg och hennes fantastiska Youtube kanal. Klicka här för att komma dit och bli inspirerad till enkel och rolig hemmaträning. Passar hela familjen oavsett åldrar.

Jag kröp ner i sängen 21.00 och tänkte att mitt liv är rätt bra trots allt...


Tack snälla alla ni som klickar på hjärtat här nedan ❤⬇ Puss på er!! 😗



2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Peppkampen, sjukdom, träning;
Taggar: #1gym, #SandraFriberg, #blodtrycksfall, #cardio, #formakroppen, #hemmaträning, #kanjagsåkandu, #kroniskhuvudvärk, #leukodystrofi, #löpning, #mittval, #neurologisksjukdom, #peppkampen, #sjukdom, #tränahemma, #tränamedSandra, #trötthet
#1 - - Anonym:

❤/Mikaela

Svar: 😗
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma💕💕💕:

Godeftermiddag. Hoppas att du mår bra efter en arbetsdag. Kram ❤ ❤ ❤ 🐕 🐕 ❤ ❤ 🐎

Svar: Jo då jag mår okej. Väldigt trött bara... ❤❤ Kramar
Sandra Vulkan