Att analysera sitt dåliga mående...

Jag vet att det kanske är dumt och i vissas ögon oviktigt, men jag kan inte låta bli att försöka att analysera varför mina skov uppkommer. Eventuellt så är det så att jag inte kan påverka dessa skov, men jag lever alltid på hoppets sida. Jag hoppas och vill tro att jag kan påverka mitt mående så att jag en dag vet hur jag ska göra för att slippa dessa överjävliga dagar.
\n


\nJag har ju redan märkt att maten gör en ofantlig skillnad för mitt mående. Äter jag rätt (antiinflammatorisk kost) så mår jag betydligt bättre i min vardag. Att träningen har en stor inverkan på måendet vet jag också. De dagar som jag börjar med träning, en löprunda eller en cykeltur eller en stund pp gymmet, är jag mycket piggare och gladare. Därför funderar jag nu över om detta skov fick fäste i min kropp pga att jag inte kunnat springa eller powerwalka (eller tränat något annat) då jag eventuellt har benhinneinflammation och för att värmen hindrat mig... Egentligen så hoppas jag att det är så, för då kommer jag snart att slippa dessa extremt dåliga dagar. Små skov kan jag acceptera då jag trots allt lever med någon slags neurologisk sjukdom. Som jag för övrigt önskar att få en diagnos fastställd på inom en snar framtid. Det har nu gått över 2 1/2 år sedan denna diagnosutredning startade...