En dag i helvetet...

Känslan av ett svärdhugg rakt uppifrån och ner genom huvudet var mitt första intryck av gårdagen. Tacksam över att jag förvarnat Mickis innan jag gick och la mig i onsdags, om att jag troligen skulle bli hemma i klorna av mitt skov. Somnade om och sov lite oroligt ytterligare ett par timmar. 

Förmiddagen tillbringade jag i sovrummet alternativt badrummet. Jag kräktes flera gånger pga min extrema smärta. Yrseln kom och gick. Orkeslösheten var ett faktum. Hettan förvärrade måendet då jag inte kunde komma till ro någonstans. Jag tog en Panocod som till slut hjälpte lite grann. Jag vankade omkring från rum till rum i hopp om att få lite svalka. Jag spolade huvudet med kallt vatten. Jag gjorde allt i min makt för att göra min tillvaro en aning bättre. Försökte avleda mitt fokus till ett pussel. Jag fick i mig lite soygurt och frysta hallon och några salta jordnötter. Jag drack massa vatten och några koppar te.

Men inget fungerade speciellt bra...

Under kvällen fick jag ont i varenda led i kroppen. Så fort jag var stilla i mer än 10 minuter så hade jag mycket ont och svårt att röra mig. Detta är ett nytt symtom. Visst har jag haft ont i leder när jag haft hög feber, men aldrig så här skarp smärta. Dessutom så hade jsg ingen feber igår. 

En dag i helvetet, igen... 




Ett hjärtklick här nedan piggar nog upp mig en aning... 




En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Recept, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, en dag i helvetet, extrem huvudvärk, frukost, frysta hallon, frön, kronisk huvudvärk, nervsmärta, neurologisksjukdom, orkeslöshet, salta jordnötter, skov, smärta, smärtande leder, soygurt, yrsel
#1 - - Anonym:

Hoppas du mår bättre idag💕/ Mikaela