Semestermaten som bidragit till mitt goda mående...

Sista heldagen i solen på sjön innan en veckas jobb tar vid. Och som vi tog tillvara på fullt ut. Massa bad, god mat, mys på tumanhand, nya bekantskaper och sång tills vi tog natt.
\n
\nJag har egentligen inget emot att jobba då jag älskar mitt jobb, men det känns ändå gott att veta att efter denna arbetsvecka så har vi ytterligare en semestervecka på sjön!!
\n
\nFunderat lite på all god mat som vi ätit under dessa tre veckor som vi haft semester. I stort sätt så har allt som vi har stoppat i oss varit nyttig antiinflammatorisk mat. Quinoan, bönor och sallad har varit en oslagbar bas till många av de rätter som vi lagat. För det mesta så har jag kokat en stor mängd quinoa nör hag ändå kokat. Kryddat den med olika antiinflammatoriska kryddor (gurkmeja, svartpeppar, kanel, kardemumman, vitlök mm) ocv förvarat det som inte gått åt till måltiden i en burk i kylen, som vi sedan ätit kall till olika tillbehör. Likadant med potatisen, förvarat den kokta potatisen i kylen och ätit kall senare. Det enda som inte är superbra är ju såklart det röda köttet som vi inte kunnat motstå helt, även om vi ätit både kyckling och fisk också. Men kallskuret och grillat kött är ju så himka gott! 


\n
\nKänner mig otroligt nöjd med våra goda OCH nyttiga måltider som bidragit till att mitt mående varit så fantastiskt nästan hela semestern! Tack för det!!