Utomlandskänsla & Ett fantastiskt bröllop!

Jag började min gårdag med ett nytt personligt rekord i 5 km löpning, 21.39 minuter!! Dock måste jag erkänna att jag fick lite hjälp av nordanvinden då jag sprang söderut, men ändå en riktigt bra tid! Jag powerwalkade sedan tillbaka de 5 km till herrgården som vi bor på, i motvind. En mycket skön och bra start på dagen!!




Efter frukost åkte Örjan, jag och min kollega Karin tvärs över ön till ljuvliga Ljugarn på östkusten. Såååå himla vackert! Svårt att tro att detta faktiskt ligger i Sverige och inte vid Medelhavet. Nordan låg på även här men vi hittade en liten bunker i lä där vi la oss och njöt i solen. Örjan hittade dessutom resans än så länge läckraste restaurang/café/bar, Bruna dörren. Där på gården var all inredning byggs av återvunnet material så som lastpallar och kabeltrummor. Så snyggt!! Och återigen kom den där känslan av att vi befann oss utomlands, men denna gång typ i Thailand eller Karibien. 






Vi åkte tillbaka till Suderby där vi duschade och svidade om till finfestkläder innan vi åkte till Västerhejde kyrka. En liten söt pitoresk kyrka där Mickis och Jesper vigdes. Mina ögon höll sig inte torra länge, tur att jag som glömt näsdukar har bra kollegor som varit förutseende och kunde dela med sig... 




Mingel i trädgården på vid herrgården med tipspromenad, brudbukett-kastning och bål, innan middagen. God mat, vackra tal (ja, även jag höll ett tal som jag skrev ihop i torsdags, trots att jag sagt att jag inte skulle hålla något tal) och möten med både nya och gamla bekantskaper. Sedan dansade vi ända fram tills läggdags vid 01.30. Vi var, tillsammans med brudparet, de sista som lämnade festen. 




VILKEN UNDERBAR DAG!! Från början till slut!!


Om du gillar detta inlägg så får du gärna visa det genom att klicka på hjärtat här nedan ❤⬇️ Tack på förhand!!
#1 - - Anonym:

Ja, vilken dag💕Den kommer jag aldrig glömma😀Tusen tack för tal och ert deltagande😍/Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Gratta brudparet från oss. Hoppas att ni har fint väder och kan njuta de sista dagarna på Gotland. Kramelikram ❤