Sverigefest i skärgården!!

Igår var vi till vackra Lökö på fest i sann VM anda, självklart i blågult tema. Det fantastiska värdparet Källsholm, Karin och Jocke hade verkligen ordnat det superbt. 



Välkomstdrink på bryggan kmedl 14.00 massa snacks och vi fick tippa på gårdagens tre matcher (Belgien-Tunisien, Sydkorea-Mexico och självklart Tyskland-Sverige). Jag fick rätt på de två första... Detta följdes av tipspromenad med en ny bekantskap, alltid trevligt att få lära känna nya människor. Påfyllning i glasen närsom det behövdes. (Nä, jag höll mig till alkoholfritt bubbel som de fixat med och vatten.) Tipspromenadsparen parades sedan ihop så att vi blev fyra i lagen till en kanon kul tre-kamp. Först var det skott på mål, följt av pilkastning och till sist frisbeegolf. 





Mingel på den vackra tomten på ljuvliga Lökö och VM matcherna visades på storbildstv och vanlig stor tvskärm i olika väderstreck så att vi kunde kolla där solen inte sken rakt på eller där havsbrisen inte hittade in. Vilket jäkla tur med vädret vi hade!!



Innan Sverige-matchen grillades det hamburgare och korv och alla njöt efter allt vårt eget "hårda arbete" med tre kampen. (Jag hade med mig en fräsch quinoasallad som jag åt till min hamburgare.) 




Sverige-matchen var perfekt fram till de 15 sista sekundrarna. Då kickade besvikelsen in och ett antiklimax la sig över oss alla. Men måste ändå säga att Svenska landslaget gjorde en mycket bra insats mot de än sä länge regerande världsmästarna. Heja Svergie! På onsdag tar vi Mexico med minst 2-0!!!

Vid 23-tiden packade vi in oss i Adams båt och åkte "hem" till båten, där vi trötta och lite kalla kröp till kojs.



Tusen tack Karin och Jocke för att vi fick delta i detta härliga arrangemang!!! 




2 kommentarer publicerat i Allmänt, Båtliv, Natur;
Taggar: Heja Sverige!!, Lökö, S:t Annas skärgård, Tyskland-Sverige, VM-fest, Vackert väder, fotbolls-VM
#1 - - Anonym:

Vilken perfekt dag det låter som. Heja Sverige😀/Mikaela

Svar: Ja det var super trevligt!! 🇸🇪😀
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ⚽⚽❤:

Förstår att ni hade en jätte mysig dag igår.⚽⚽. Hoppas att söndagen också blir fin för er alla.🌞🌞❤

Svar: Ja, hoppas att ni också haft en fin Midsommarhelg! ❤❤
Sandra Vulkan