Hoppsan vad hände nu??

Att sätta klockan på väckning 6.30 en ledig dag brukar inte höra till vanligheterna för mig. Jag brukar älska att få sova tills jag vaknar av mig själv och sedan ligga och dra mig i sängen minst en kvart innan jag går upp. Men igår var det inte någon vanlig dag. Jag bestämde mig redan i tisdagskväll att gå upp tidigt för en löprunda innan resten av dagens bestyr skulle rulla på non stop. 



Termometern visade 14°c och solen letade sig fram bland molnen. Jag satte på mig löparskorna och hörlurarna som spelade upp ett avsnitt ut podden Food pharmacy. Kroppen kändes lätt och beslutsam när min 5 km's löprunda startade. Benen trummade på av sig själva, jag behövde bara styra kroppen dit jag ville. Jag flåsade lite mer än vanligt efter 3 km, men jag kämpade på. När Samsung health-appen informerade mig att målet var nått fick jag en smärre chock. Jag hade sprungit rekordsnabbt! Mitt tidigare personliga rekord låg på 28 minuter. Men nu hade jag sprungit mina 5 km på bara 23 minuter!!! Vad hände egentligen?! Sprang jag på ångorna av pirret i magen? Eller har mina cykelturer hjälpt till att öka min kondition tillsammans med löpningen? Eller var det vädret som gav mig mer ork då det var precis lagom varmt? Oavsett vad så är hag otroligt glad och nöjd över resultatet!



Vid 9-tiden åkte vi (Engla, Örjan och jag) ut till "vår" gård för att titta grundligare än på visningen, visa gården för Engla, planera ev renovering och för att träffa säljaren. Vi fick en ordentlig rundtur av säljaren som berättade allt hen gjort, tänker fixa och de brister som hen vet att gården har. Kändes riktigt bra och ärligt, sånt uppskattas. Hen sa även att hen tyckte att det kändes riktigt bra med oss som köpare och bjöd på fika framför det stora boningshuset. Vi hälsade på några grannar innan vi åkte hemåt igen. Men i helgen ska vi tillbaka dit med Adam och Tindra så att de får en chans att tycka till. 



Resten av gårdagen ägnades åt att röja i uterummet, vardagsrummet och köket. På söndag kväll kommer vårat hus att vara finare än någonsin. Vi vill ju att de som ser huset på hemnet ska få se huset i sitt finaste och allra bästa jag...


Om du gillar detta inlägg och tycker att detta är lika spännande som vi tycker så hoppas jag att du vill klicka på hjärtat här nedan! ❤⬇️ Tack snälla!


#1 - - Anonym:

Ååååå, så spännande😀/Mikaela

#2 - - Anonym:

Vilket löprekord och lycka till med framtidsplanerna hälsar Anki ❤️

#3 - - emma:

bra jobbat med 5km :)