Oj oj oj...

Igår ringde Anticimex för att boka in en husbesiktning och energideklaration. IDAG!!! Jag tackade glatt ja då jag vet att mäklaren vill få ut annonsen så fort som möjligt. Dock läste jag inte igenom det bifogade dokumenten som mailades till mig tillsammans med bekräftelsen på bokningen. 



Då jag cyklat till jobbet på morgonen, men hade en del att fixa med hemma inför måndagens husfotografering, så hämtade Örjan upp mig när han slutade. Hemma tog jag det ändå ganska så lugnt och plockade lite i köket, sällskapsrummet nere och i uterummet. Satte mig ner med en kopp te och kom på att jag inte öppnat de bifogade filerna från Anticimex. Öppnade upp dem och läste till min förskräckelse att matkällare, förråd, vindsutrymme och skåp under diskbänk ska tömmas, spångar på vinden att gå på och en stege ska vara säkrad ute för att kunna besikta taket. Så klockan 20.30 ca fick vi eld i baken och började röja och fixa alla måsten. Allt klart vid 23.30 förutom att klädkammaren/förrådet inte är helt tömt, men ytterväggen är det iallafall (hoppas verkligen att det räcker). Sällskapsrummet som jag före 20.30 plockat iordning och gjort fotograferings vänligt är nu bekymrad med allt från hushållspapper, väskor och sovsäckar till förpackningar med laminatgolv, köksprylar och material för skapande. Och det mesta kommer inte att få sig någon plats i detta hus igen. 

På dagen igår hann jag även ringa Söderköpings kommun angående skolskjuts som Engla och Tindra kommer att ha rätt till, banken för att ordna lånelöfte och alltså boka in husbesiktningen. Mäklaren och vi har nu bestämt när visningarna av vårat hus ska ske. 


Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så blir jag mycket glad!!! ❤⬇️
#1 - - Anonym:

Oj,så mycket jobb! Hoppas ni hinner med allt💕😘/Mikaela

#2 - - Mamma ❤ :

Ojojoj. Ni har mycket att göra. Försök att ta det lugnt trots allt. Kram ❤