På banan igen!!

publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Jag har varit dålig på att uppdatera dagligen om min träning denna veckan. Det beror bl.a på att jag haft annat att skriva om men mest beror det på att jag inte mått helt hundra. Förra helgen gick den mesta av min tid till att städa, röja och piffa inför husfotograferingen.  Dessutom så hade jag lite ont i halsen och lät därför kroppen få lite vila och tid för återhämtning. 



Måndag morgon till onsdag kväll var jag ju i Stockholm på kompetensutveckling och på hotellet där jag bodde fanns det inget gym. Ville inte irra runt planlöst ute då jag inte känner mig jätte hemma kring Karlaplan, och att springa vilse hade jag helt enkelt inte tid med. Men det blev iallafall några transportpromenader. Nu kommer ännu en orsak till varför jag valt att inte skriva om min dagliga träning. Under dessa tre Stockholmsdagar åt jag extremt mycket mer mat, jag åt även frukost (vilket jag bara annars gör i enstaka fall efter träning) och förmiddagsmacka. Mitt ätfönster var öppet under under hela dagarna, från strax före 07.00 till ca 21.00. I vanliga fall är mitt ätfönster öppet mellan 11.30 och ca 20.00. Och det gjorde skillnad, jag gick upp 3 kg på dessa 3 dagar. Vilket troligen också berodde på att jag under resan var helt förstoppad och hade svullen buk. Detta gjorde mig såklart lite nedstämd, även om jag visste att det snart skulle rätta till sig.

Men från och med i torsdags så har jag morgontränat. Sprang både i 5 km på 23 minuter blankt, 22 sekunder bättre än förra veckan. Igår morse tog jag först en 5 kg rask promenad på 45 minuter med vovvarna. Lämnade in dem hemma och sprang sedan 3 km på en lite snårig skogsstig 14.54 minuter.  Så nu känner jag mig nöjd igen! (Och vågen visar -1.8 kg.)


Om du gillar detta inlägg så får du gärna visa det genom att klicka på hjärtat här nedan! ❤⬇️ Tack snälla för ditt engagemang att vilja läsa min blogg!

Taggar: 16:8, cardio, fitmama, fitness, löpning, mitt val, periodisk fasta, powerwalk, selfie, träna i naturen, träning;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Skönt att du mår bättre av träning, men se till att det inte blir ett beroende💕/Mikaela

Svar: Ja gränsen mellan hälsosam träning och beroende träning är nog hårfin.. Men än så länge så tränar jag mest för att få må bra i min sjukdom. 😘❤
Sandra Vulkan

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Säg till annars, jag håller ett öga😘/Mikaela

Svar: Tack fina du!! ❤
Sandra Vulkan

Kommentera inlägget här :