Träning under storhelger och ledigheter?



Det är väldigt lätt att träningen utebli under storhelger och semestrar, och det är helt okej såklart om en väljer det. Men ibland finns kanske inte en möjligheten till träning eller rättare sagt så kan det vara svårt att se möjligheter på nya platser, i trånga utrymmen som t ex i en båt/husvagn, på en liten ö eller när vädret sviker. Men för den som verkligen vill finns det alltid lösningar. 



Under midsommarhelgen har vi varit vid vår båtplats, i vår båt. Och där omkring finns det väldigt många fina vägar som jag kunnat motionera på. Jag har tagit tillvara på mina tidiga morgnar, som jag tycker är min bästa tid på dygnet att träna på. Förutom i fredags morse då det blåste 20!!! m/s samtidigt som det kom små regnskurar. Då blev det endast en microliten kisspromenad med vovvarna. Men mitt på dagen sken det upp och vi kunde ta oss en längre rask promenad på 6.5 km, ut till Mons camping och tillbaka. 



I lördags morse gav jag mig ut på en löprunda innan Adam och Örjan vaknade. Jag sprang då 1 mil på 47 minuter (nytt personligt rekord med en minut) och powerwalkade 5.5 km. Blev alltså en redig runda ut till Yxnö och tillbaka. Kändes otroligt bra efteråt!



I går morse tog jag och vovvarna en låååång powerwalk på 11.5 km, ut till Uvmarö. Trötta, törstiga och nöjda anlände vi till båten lagom till de övriga vaknade. 

Jag har alltså tagit svängar till ställen som jag inte varit på tidigare (Mon har jag visseligen åkt bil till förr) och snart har jag nog sett hela Norra Finnö... Det är väldigt vackert där ute och jag har upptäckt flera olika fik längs vägen. Härliga turer och jag har varit full av energi.

Kom ihåg att du väldigt gärna får klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇️ Tusen tack fina du!!



En kommentar publicerat i Allmänt, Båtliv, Hälsa, Natur, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Träning, cardio, kanjagkandu, konditionsträning, kronisk huvudvärk, löpning, löprundor, midsommarträning, mitt livs bästa beslut, morgonlöpning, mot bättre hälsa, må bättre, må gott, neurologisksjukdom, odiagnostiserad, personligt rekord, powerwalking, skärgårdsträning, sprungit 1 mil, träningsinspiration, träningsmotivation
#1 - - Anonym:

Spännande med nya ställen att gå på😀/Mikaela

Svar: Ja så trevligt att se lite nytt! 😀❤
Sandra Vulkan