Boca Grande ❤❤❤

Kände mig lite seg när jag vaknade igår morse. Solen var på väg upp men det var fortfarande kallt ute. Jag drog på mig byxor och dubbla tjocktröjor, och hörlurarna. Bestämde mig för en powerwalk och en ny runda. Känslan när jag mötte solen är obeskrivlig och det gav mig lite extra energi. Jag sprang ca en tredjedel av sträckan som sammanlagt blev 7.5 km. Under rundan såg jag de tre allra sötaste kaninerna jag någonsin sett, de blev tyvärr lite skrämda av mig och skuttade raskt in i skogen. 


Efter min lilla träning så packade Anna och jag våra väskor och hoppade in i bilen för ett nytt äventyr. Denna gång åkte vi till Boca Grande. Alltså WOW så himla vackert!! Vi möttes av ett turkost hav där delfiner och pelikaner hör till vardagen. Stranden var fylld av ljuvliga snäckor och finkornig sand.



Amanda och Erik anslöt och vi fick ännu en trevlig och rogivande dag tillsammans i solen.



Anna och jag tog en promenad längs stranden och såg en sjöko bara ett par meter ifrån oss. En häftig upplevelse måste jag säga. Delfinerna höll sig lite längre ut och på grund av att det var röd flagg (kraftiga undervattens strömmar) så kunde vi inte simma ut. 





Kan inte fatta hur paradis efter paradis kan dyka upp och finnas så nära varandra som det faktiskt gör här... Jag är så såld på Florida! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Peppkampen, träning;
Taggar: Boca Grande, Cardio, Delfiner, Florida, Lee County, Löpning, Paradiset, Pelikaner, Peppkampen, Punta Gorda, Sjökor, Snäckor, Soluppgång, Sunshine state, Träning, Turkost vatten, USA, Vita stränder
#1 - - Anonym:

Låter så underbart❤Hoppas ni finner ytterligare paradis!❤😀/Mikaela

#2 - - Mamma💕💕💕:

Oj vilken trevlig semester ni har. Mysigt att upptäcka nya vackra platser. Kram ❤🌞