En utflykt till Fort Myers...

I


går vaknade jag klockan.06.30 pigg och utvilad. Solen hade precis gått upp och jag tog en löptur och kollade in några av husen i denna community. Skulle lätt kunna tänka mig att bo i flera av dessa. Mötte på några stora fula fåglar som jag aldrig tidigare sett, de heter tydligen Blackheaded turkey vultures (kalkongam) och är grymt elaka mot bl.a kalvar som de hackar ihjäl när de hackar sig in till hjärnan... Dessa flög endast två till tre meter ovanför mitt huvud. 


Förmiddagen spenderades i solen, tills några av oss blivit en aning för röda. Då tog vi bilen till Fort Myers där det fanns en gitarrbutik. Örjan och Ronny befanns sig i paradiset. Varsin ny gitarr införskaffades. Jag köpte mig en liten "Sandra trumma" som våra vänner på Håskö kallar den som de har. Mc Donalds i USA kan nu även checkas av på våran Bucketlist. 





2 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Florida, Fort Myers, Gitarrer, Punta Gorda, kalkongam, mc donalds, palmer, semester, sol
#1 - - Mamma💕💕💕:

Härligt. Fortsätt njuta och ha det skönt 🌞🌞🌞❤❤❤

#2 - - Anonym:

Härligt❤/Mikaela