Underbara glädjande besked!!! Whiiiiiii!!!!!

Efter ännu en bra dag på jobbet med reflektion med mina kollegor, stationsarbete med barnen och mellanmål ute i solskenet, skjutsade jag Engla och Tindra till tåget. Det blir en helg med min älskade man och hundarna. Skönt efter ca två veckor i husvagn tillsammans med våra vänner. Egentid med varandra känns såå välkommet! (Men självklart så saknar jag redan mina barn.)

Jag stannade till vid mataffären för att köpa bl.a havredryck, mjölkfritt smör och andra mjölk-/glutenfria produkter. Detta för att hjälpa min mage med de bråkiga tarmarna att må och fungera bättre. Kommer även att få mjölkfri och glutenfri kost på jobbet. Detta har läkarna för flera år sedan sagt åt mig att testa och nu ska jag gå all in, även om det säkert blir omständligt och eventuellt inte lika gott som den "vanliga" maten. Sen får vi se om det gör någon skillnad. Det blev quornfileér i en antiinflammatorisk sås, sötpotatis (pasta till Örjan) och en blandsallad med en hemmagjord vinägrettrdressing (även den antiinflammatorisk) till middag. Det blev riktigt gott trots att jag improviserade helt och hållet.



Igår kväll pratade jag med mammas neurolog, professorn, och fick ett mycket glädjande, överraskande och oväntat besked. Professorn, genetikern och en forskare träffades förra veckan och diskuterade bl.a mig och mina provsvar, magnetkamerabilder och mina symtom. Och efter att de slagit ihop sina kloka huvuden så kom de fram till att jag INTE har samma sjukdom som min mamma. Och heller inte borde vara bärare av den, vilket jag tycker är bäst av allt! Mina förändringar i hjärnan har dragit sig tillbaka en aning och mina blodprover tyder på att jag inte har en (snabb) progressiv sjukdom. Hen sa till och med att det kan vara så att jag kan träna mig friskare. Låter ju underbart då jag faktiskt älskar att träna och få ny energi. Och att jag dessutom äter antiinflammatorisk kost är ett stort plus. Professorn och jag ska pratas vid om en månad igen för att se hur jag mår då. Min nyvunna energi och värmen som jag vistats i den senaste tiden kan göra att jag verkar må bättre än vad jag kanske gör. Men det visar sig... Självklart så vill hen följa upp mig och försöka hitta rätt diagnos till mig, så ny magnetkameraundersökning kommer att komma vartefter.

Om du gillar detta inlägg och vill dela min glädje med mig så klicka på hjärtat här nedan ❤⬇ Tack!!



2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: cavalier king charles spaniel, diagnosutredning, glädjande besked, jack russel, kronisk huvudvärk, leukodystrofi, lycka, mina älskade hundar, mitt älskade jobb, neurologisk sjukdom, shetland sheep dog
#1 - - Anonym:

Ååå, äntligen lite glädjande nyheter angående sjukdomen😀💕/Mikaela

Svar: Jaaa!!! 😁😁😁
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma💕💕💕:

Jag håller tummar och tår att det har vänt nu och att du får må bättre och bättre. Kram ❤

Svar: Jag hoppas att de hittar någon botande medicin åt dig! Och kanske lite sjukgymnastik/rehabilitering... ❤
Sandra Vulkan