En lååång arbetsdag...

Igår var det en lååång men väldigt trevlig dag på jobbet. Jag började redan klockan 07.15, som jag iofs alltid gör på tisdagar. Skillnaden igår var att när jag slutade 13.30 så hann jag bara hem för att skjutsa Engla och Tindra till stallet, för att sedan åka tillbaka till jobbet och förbereda inför kvällens familjefest som började 17.15. 



Jag hälsade alla familjer välkomna när de droppade in. Vi erbjöd vitsippsmålning i skogsbrynet, landart skapande, filmvisning, att så frön i våra land och visning av våra avdelningar. Jag bjöd in till min avdelning och då framför allt de nya familjerna som ska bli en del av den till hösten. Sedan hade vi lite allsång innan den stora internationella matfesten började. De familjer som vill tar med sig en rätt eller ett bakverk som kommer från deras hemland, familj eller bara är en favorit. Allas rätter dukas sedan upp på buffébord där en får ta sig några smakprov. Dessutom bjuder vi på grillad korv med bröd, lite olika nyttiga röror, nybakat bröd och dryck. 

När jag sedan satte mig i bilen igen för att åka hem, efter denna enormt lyckade fest, var klockan 20.00. Så ni förstår säkert att jag var något slut då... 






#1 - - Anonym:

Hoppas du ändå känner dig pigg idag❤/Mikaela

Svar: Jo då, än så länge känns det hyfsat bra. 💕
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma 🌞❤:

Hoppas att du orkar med den här dagen också. Roligt att det var trevligt på er fest som nu har tillsammans med föräldrarna. Kram ❤