En overklighets känsla och njutit av sommaren med alla mina sinnen...

Tror inte att någon kan förstå den glädje och lättnad jag kände när jag igår jag vaknade utan minsta lilla tecken på lördagens skovsmärta. En märklig känsla av overklighet fyller mig, hade jag verkligen så himla ont dagen innan? Anledningen till denna känsla är att det är som natt och dag, ljusår ifrån varandra mina olika mående och att jag befinner mig i någon slags töcken när skoven pågår. Mindes att jag viskat till Örjan att det varit ormar i sängen när de var ute och åkte med Adams båt, men att jag fattade att det måste ha varit hallucinationer eller en dröm, för de försvann. Tur att jag kan skratta åt det hela i efterhand.



Mina två besättningsmän sov fortfarande gott när jag gav mig ut för lite morgonmotion. Nu tänker kanske några av er att jag är rent korkad som inte tar det lugnt dagen efter ett skov. Men jag måste få leva de dagar som är bra och igår mådde jag lite extra bra. Och, träningen gör oftast att jag mår ännu lite bättre. När jag klev av båten visste jag än inte om jag skulle orka att springa, så mitt mål var därför att gå. Men så fort jag kom upp till landsvägen (det är en brant uppförsbacke från bryggan till landsvägen, den går jag alltid upp för) så ville mina ben springa, de liksom krävde det. 



Det blev en runda till Sanden med en liten omväg ner till campingen Källbukten, jag sprang tills min motionsapp meddelade att jag nått mitt distansmål som var 5 km. Sedan tog jag en rask promenad tillbaka. På tillbakavägen njöt jag av sommaren som fyllde mina sinnen. De vackra vyerna, de väldoftande syrenerna, solstrålarna som värmde varenda liten gnutta av min bara hud och fåglarna glada kvitter. Tyckte till och med att luften som jag andades in smakade sommar... 







Tyvärr fick jag håll under promenaden, något som jag varit förskonad från tidigare. Försökte minnas det jag lärt mig i tonåren om hur en kan lindra smärtan. Sträckte upp armarna över huvudet så att hela min core sträcktes ut och knöt nävarna om tummarna. Plötsligt så försvann smärtan helt och jag kunde fortsätta att njuta av livets godheter.



Resten av gårdagen tillbringade jag på rufftaket i solen, lyssnande på poddavsnitt och med en kopp te i handen som jag smuttade på. 




Örjan och Adam åkte och drog strömming, de fick en hel del så nu har vi några påsar nyrensad strömming i frysen. Älskar stekt stömming så nu har vi något att se fram emot. 


Min tokiga son tog sig även ett par dopp igår, 15°c i vattnet bara...

Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg!! ❤⬇️ Tack snälla du!








#1 - - Anonym:

Underbart❤/Mikaela

Svar: ❤❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤🌞🌞🌞:

Fina bilder. Hoppas att du mår bra idag också. Kram ❤