Fick en chock när lönebeskedet kom...

Fick mitt lönebesked häromdagen och blev helt paff. Inte för att det var någon fet lön, jobbar ju på förskola och dessutom 87.5%, så min lön är allt utom fet. Nej min paffhet berodde på något helt annat, något som det tagit mig dagar att smälta. 

Jag har fått en lön för en hel månad UTAN några sjukavdrag alls!!!! Sedan förra lönen i april så har jag inte varit hemma en enda gång! Min första hela månad UTAN att jag sjuk och behövt vara hemma från jobbet sedan jag den 11 januari 2016 blev hemskickad från jobbet av mina kollegor, då jag hade sådan kraftig huvudvärk och yrselattacker så att jag var kraftlös och helt kritvit i ansiktet. 



Alltså alla dessa "små" framsteg som jag nu åstadkommer med min kropp känns heeeeeelt fantastiskt!! Jag är så glad så att jag nästan spricker! Och allt detta är jag övertygad om beror helt och hållet på min nya livsstil med träning och antiinflammatorisk kost. Jag känner mig stark och oövervinnerlig just nu. (I och för sig inte i lördags, men det var bara ett litet bakslag och jag är nöjd med att få dessa skov så sällan och att de då "smidigt" dyker upp när jag ändå är ledig.)

Bjuder på ett recept på en av mina favoriträtter just nu. Som såklart är nyttig och antiinflammatorisk. 

 
Recept på min kycklingkebab:
(Glutenfritt och mjölkfritt)

1/2 påse ca Kycklingkebab (Eldorados, finns bl.a på Willys)
2 tsk Gurkmeja
1 tsk Svartpeppar
2 msk Kokosolja

1 påse Matig Mix Rödbeta och röd mangold 
1/2 riven gurka
1 förp. små plommontomater 
1/2 liten burk majs
1 klick Baconnaise 

1 dl quinoa (alltså 2.5 dl kokt)

Koka quinoan enligt förpackningens anvisningar.

Hetta upp gurkmeja och svartpeppar i kokosolja i en stor panna. Tillsätt sedan kycklingkebab och stek enligt anvisningarna på påsen. 

Blanda ihop allt, antingen på den egna tallriken eller i en skål.

Njut!!!!

(Min familj väljer bort quinoa och äter denna rätt som kebabrulle i Oriental bröd och kebabsås (då blir rätten ej glutenfri och mjölkfri). Inte lika nyttigt men väldigt gott!)


Jag önskar av hela mitt hjärta att jag inspirerar fler att gå denna väg till ett friskare och hälsosammare liv. Jag vet att några kollegor och några instavänner redan nu inspirerats av min kämparglöd och motivation, likväl som mina goda resultat i stort. 


Och idag behöver jag väl knappt påminna och att ni ska klicka på hjärtat här nedan ifall ni gillar detta inlägg, för jag tar förgivet att ni gillar detta inlägg! ❤⬇️🤗 Tack!!!! 




3 kommentarer publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, Peppkampen, Recept, sjukdom, träning;
Taggar: Kycklingkebab, antiinflammatorisk kost, ett friskare liv, gurkmeja, hälsosam livsstil, kronisk huvudvärk, kronisk smärta, mangold, neurologisksjukdom, nyttig mat, nyttigt recept, peppkampen, recept, rödbeta, skov, stark, svartpeppar, träning, träningsinspiration
#1 - - Anonym:

Heja, heja så skööönt💕/Mikaela

#2 - - Mamma ❤ :

Håller med Mikaela, heja, heja. Hoppas du går fortsätta att må ganska bra

#3 - - Anonym:

Hejja Sandra! Glad för din skull 💕 Din träning under hösten inspirerade mig till att skärpa till mig också. Gått ner drygt 7 kilo med bättre kost och träning. Kram på dig! /Lovisa

Svar: Åhhh vad kul att höra! Jag blir så glad när jag kan inspirera och hjälpa andra till a5t må bättre! ❤❤❤ Kramar
Sandra Vulkan