Gaaaah.... vad trött jag blir på allt elände!!

Jag har sedan i fredags kämpat med en trilskandes urinblåsa, det var tacksamt ett bra tag sedan sist. Jag har varje dag lyckats häva eländet med mängder av grönt te och vatten. Men igår var det inte lika lätt, jag kände det redan när jag vaknade vid halv sex. Jag packade därför med mig en flaska med pressad citron som jag under eftermiddagen, när det inte längre räckte med te, hällde upp i en tillbringare med vatten. Den litern svepte jag sedan snabbt. Det blev otaliga besök till toaletten men smärtan blev ändå bara värre och värre. 



Då vi var kort om personal så stannade jag kvar längre på jobbet eftersom vi även hade Drop in för våra barns familjer. Eftersom.jag var riktigt pigg för övrigt så blev jag oerhört irriterad på att en urinvägsinfektion drog ner rullgardinen i min tillvaro. På vägen hem hade jag så ont så att jag mådde illa. Och väl hemma började jag att kissa blod. Jag fortsatte att hälla i mig både te och citronvatten hela kvällen, men inget tycktes hjälpa. Jag kräktes, troligen av smärtan och oron (har ju tidigare blivit inlagd pga att det gått upp i njurvägarna). När jag märkte att jag hade lite förhöjd temp gick jag och la mig för natten. Ingen idé att åka in till Akuten i detta läge då jag vet att jag bara skulle få sitta i ett väntrum hela-halva natten och då mår jag bättre av att få sova hemma i min egen säng och hoppas på att det hela hävs under natten...



Är det inte det ena så är det det andra... Suck!! Nej, jag är inte en hypokondriker även om en lätt kan tro det. Skönt på sätt och vis ändå att veta att återkommande urinvägsinfektioner och problem med tarmarna hör ihop med många neurologiska sjukdomar. Då vet jag iallafall det inte är något annat galet med mig, om ni förstår vad jag menar 😂.



Ha en fin tisdag! Och bjud gärna på ett hjärtklick här nere för att muntra upp mig lite... ❤⬇️ Tusen tack!!



3 kommentarer publicerat i Allmänt, Blommor, Förskola, Hälsa, Natur, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, blod i urinen, i min trädgård, kronisk huvudvärk, kronisk smärta, ljuvliga blommor, mitt älskade jobb, neurologisksjukdom, sjukdom, urinvägsinfektion, äppelblom
#1 - - Anonym:

Usch, se till att ringa läkare direkt. Hoppas det går över snabbt❤❤❤/Mikaela

#2 - - Anonym:

Å fy, vet precis hur det känns! Hoppas du har kontaktat sjukvården. Kramar Tori

#3 - - Mamma ❤ :

Hoppas att du har fått hjälp så du piggar på dig snabbt. Kram ❤