Löpning, dokumentation och föräldramöte med upprörda föräldrar...

Det var riktigt tungt att försöka vakna till liv igår morse. Alarmet ringde första gången kl 6.00 men först vid halv sju lyckades jag att öppna ögonen och hålla dem öppna. Efter ytterligare tio minuter bestämde jag mig för att gå upp och klä mig för en löprunda. Med tunga ben och inte fullt med energi tog jag mina första löpsteg. Sedan var det som att någon pumpade mig full med adrenalin för fötterna sprang av sig själva. Jag sprang mellan hyreshusen gata upp och gata ner. 5 km blev snart till 7.5 km (på 48 minuter). Jag hade lätt kunnat springa min första min, men tiden fanns tyvärr inte till det. Jobbet kallade.



På jobbet fick vi massor av punkter klara på vår "Do it" - lista, plantering av avokadokärnor, uppsättning av vackra verk, utforskande och fotodokumentationer och skapande av pedagogiska dokumentation. Kändes riktigt bra att åka hemåt efter en sån bra dag!



Igår kväll var det föräldramöte i Englas klass på grund av att hennes klass ska splittras till de börjar nian i höst och placeras in i olika klasser. Detta för att ekonomin kräver att flera lärare ska frisättas till att kunna hjälpa dem som behöver lite extra hjälp. Så tråkigt bara att detta ska gå ut över en fungerande klass som inte vill något hellre än att få gå kvar tillsammans det sista året. Inte heller så bra med att få nya lärare i alla ämnen det sista året innan gymnasiet, betygen är ju extra viktiga då tänker jag. Värst av allt är att många i de övriga klasserna redan nu bestämt sig för att frysa ut de som flyttar in i deras klass... Och inför detta finns inte ens en handlingsplan framtagen.







2 kommentarer publicerat i Allmänt, Förskola, träning;
Taggar: Föräldramöte, Norrköpings kommun, Ramunderskolan, Splittrad klass, Svanen förskola, Söderköpings kommun, barns livslånga lärande, cardio, ett starkare jag, jag har bestämt mig, konditionsträning, löpning, mitt val, mitt älskade jobb, morgonlöpning, ny energi, pedagogisk dokumentation, träningsinspiration, uthållighetsträning
#1 - - Anonym:

Tråkigt med splittring! Trevlig helg❤Mycket bra sprunget😃/Mikaela

#2 - - Mamma ❤ :

Hur tänker man. ....? Sista året på högstadiet är ju viktigt att man får bra betyg inför valet till gymnasiet. Hoppas att det går bra för alla i klassen. Ha en fin fest. Kram ❤