Morsdag delux ❤

Igår var det alla mammors dag och det firades över hela landet. Jag känner lycka och glädje över att få äran att vara mamma till tre alldeles fantastiska barn! Men även sorg över alla kvinnor som förlorat sina barn, via missfall, plötslig spädbarnsdöd, sjukdom, olycka, mord eller självmord. Och över alls kvinnor som inte fått möjligheten att bli mammor. Självklart så finns det även kvinnor som valt andra vägar att gå och funnit sin lycka i karriär, djur eller fridfull ensamhet, och det respekterar jag såklart. Men jag skulle inte ha kunnat tänka mig ett liv utan mina barn. Mina tankar går även till alla som har förlorat sin mamma, som Örjan har gjort. Jag förstår att detta är en tung dag för er...



Jag började min morsdag utan barnen, då de inte var med i båten denna helg. Jag och Örjan åt frukost innan vi åkte iväg på en husvisning. Yes, du läste rätt. En husvisning av en underbar liten gård i S:t Annas skärgård. Lite renovering av badrum, kök och mindre jobb som tapeter och golv, annars fint. Det satte genast igång många tankar kring för- och nackdelar, där fördelarna vann... Hoppas nu på att det inte blir en alltför prishöjande budgivning. Vad som än sker så finns det nog en mening med det...



Efter en stund till vid båten, i solen, åkte vi med lunch i våra magar hemåt. När jag öppnade ytterdörren såg jag genast att Engla och Tindra hade städat och i uterummet bjöds jag på Morsdagsfika med hembakade muffins och kolaflan som de bakat mjölk- och glutenfritt. Jag sockerbombades för första gången sedan i julas. Men det var det helt klart värt!! Tänk att se varit och handlat dessa special ingredienser och fixat det så fint! Paket fick jag också! Det gula klädsetet som jag provade när Tindra och jag var och shoppade och filmen "Ted" om Ted Gärdestads liv, jag har velat se den sedan den kom ut på bio men inte sett den än. 



Efter allt firande åkte jag och Tindra ut till Theo. Tindra red och jag gav mig ut på en löptur i det gassande solskenet. Fast att klockan var runt 18 så var det fortfarande väldigt varmt. Dock fläktade det en hel del, vilket jag märkte av mest på tillbaka vägen då jag hade kraftig motvind som gjorde det tungt att springa. Fick iallafall ihop 5 km på 29 minuter, så jag var nöjd. Speciellt eftersom jag trampade snett och fick ont i ena knät, motvinden, dammolnen efter de förbipasserande bilarna på den snustorra lantvägen och alla dessa backar som suger musten ur mig. Pustande och frustande kämpade jag på...



En underbar Morsdag helt enkelt!! (Saknade bara Adam som inte hade möjlighet att komma hem igår, men som skickade ett gulligt meddelande.) 

Min egen fina mamma fick blommor och choklad med blomsterbud från mig.



Du får hemskt gärna klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇️ Tack snälla du!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Blommor, Båtliv, Hästliv, Natur, Tårtor, träning;
Taggar: Bakverk, Båtliv, Cardio, Fika, Hembakat, Husvisning, Hästliv, Lagnö, Löpning, Min älskade mamma, Mina älskade barn, Morsdag, Mot bättre hälsa, Ponny, Ponnymamma, Presenter, Rosa blommor, Rosor, S:t Annas skärgård, Ted, Träningsinspiration, Workout
#1 - - Mamma ❤:

Tack för det fina blommorna som kom med blombud igår på morsdag. Förstår att du hade en fin "mamma" dag. Roligt med överraskningar.....👍👍😀😀. Kram ❤❤❤🐕🐕❤❤🐎

Svar: ❤❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Härlig morsdag och underbara presenter😃/Mikaela

Svar: Ja verkligen! 😍😍
Sandra Vulkan