SommarkĂ€nslorna spritter i min kropp!! đŸŒžâ€

Att fĂ„ vakna och se att himlen Ă€r helt blĂ„ slĂ„r det mesta av allt som gör mig lycklig pĂ„ morgonen. Och sĂ„ var det igĂ„r (och idag). SĂ„ min gĂ„rdag fick bli en Ă„terhĂ€mtningsdag ute i solen pĂ„ altanen i bikini. Underbart med en sĂ„ varm och skön vĂ„rdag. Blommorna frodas i rabatten, vitsippor, skilla, tusenskönor och gullvivor. 



Frukosten/lunchen som jag Ă„t ute pĂ„ altanen, bestod av Soygurt med vaniljsmak (brukar inte Ă€ta sockersötad mat men det fick bli sĂ„ Ă€ndĂ„ dĂ„ den ropade mitt namn nĂ€r jag öppnade kylskĂ„pet) med frysta hallon, supermĂŒsli och lite nötter. SĂ„ gott kan jag lova, sĂ„ gott att jag Ă„t tvĂ„ skĂ„lar med detta!


IgĂ„r valde jag att lĂ„ta kroppen vila frĂ„n löpningen och tog istĂ€llet en 5.5 km powerwalk (i shorts och linne 🌞) ner till vĂ„r lilla vackra stad som börjat vakna till liv pĂ„ riktigt nu efter vinterdvalan. Fullt med folk nere vid kanalen och fullsatt pĂ„ den berömda Glassrestaurangen SmultronstĂ€llet uteservering. SommarkĂ€nslorna riktigt spritter i min kropp sĂ„na hĂ€r dagar. NĂ€r jag kom hem igen körde jag lite överkroppstrĂ€ning (axlar, armar och skuldror)  med gummiband ute pĂ„ altanen. Underbart!!


Mot kvĂ€llningen kom vĂ„ra vĂ€nner Patrick och Angela för att grilla med oss. Mycket trevlig spontantrĂ€ff! KvĂ€llen slutade med sĂ„ng och gitarrspel, och min lilla trumma som jag köpte i Florida pĂ„ musikaffĂ€ren, fick komma upp ur sin kartong. Sen helt plötsligt sĂ„ tog all min ork och energi slut. SĂ„ bör de Ă„kte hem sĂ„ gick jag raka vĂ€gen till sĂ€ngen och kröp ner. MĂ„ste ha somnat genast för jag minns bara att huvudet landade pĂ„ kudden. 

Nu ska jag alldeles strax gÄ upp ur sÀngen och fixa mig lite grönt chai matcha te och gÄ ut till solen som vÀntar pÄ mig...

Ha en fin dag kÀra vÀnner, slÀktingar, bekanta och lÀsare!!!

Och klicka gĂ€rna pĂ„ hjĂ€rtat hĂ€r nedan sĂ„ blir jag lite extra glad! â€âŹ‡ïž
#1 - - Anonym:

Ă…Ă„Ă„ vĂ„r och sommar👍🌞/Mikaela

Svar: đŸ€—đŸ€—đŸ€—
Sandra Vulkan