Vilken dag!!



8.30 Jag vaknar i en väldigt varm ruffbädd. Att Örjan ligger tätt mot min kropp gör det inte svalare hur mysigt jag än tycker att det är... Jag krånglar mig över honom (den enda vägen ut) och öppnar upp cabinluckor, den svala morgon luften fyller snart hela båten. Jag drar på mig en sommarträningsoutfit (shorts och topp inköpta på Walmart i Florida) och ger mig ut på en härlig men jobbig löprunda i solskenet. Många backar blir det och jag är beredd på att ge upp ett flertal gånger, men envisheten att klara mig fram är starkare. Kraftigt flämtande och enormt svettig sätter jag mig på bryggan efter 5 km på 29 minuter nöjd över min prestation. 



Adam är vaken när jag boardar båten. Vi cabbar ner kapellet och sätter oss med varsin kopp te resp. kaffe i solen och bara njuter. 




10.30 är alla i besättningen vakna och vi fixar fram frukost som vi äter ute under den ljusblå himlen. Såå ljuvligt! Bättre sommarväder går det knappast att få. Efter frukosten drar Adam och Tindra ut en sväng med Adams båt i S:t Annas skärgård. Örjan och jag sitter i solskenet och umgås på tumanhand. 




13.30 börjar vi bli hungriga igen, ibland känns det som om vi inte gör annat än äter när vi är ute på sjön.. Familjen önskar ravioli, själv äter jag en god sallad med kycklingkebab. 

14.25 kommer Adam på att han glömt sina nycklar hemma hos oss och 15.25 går hans buss från Ringarum. Detta gör att vi snabbt får rafsa ihop allt som ska med hem och kapella på båten. Tanken var från början att vi skulle åka direkt från båten till bussen, nu får vi ta en omväg hem först. Jag och Tindra stannar hemma medan Örjan skjutsar Adam. Jag ligger en stund i solen på altanen och myser med hundarna, innan jag drar igång gräsklipparen. Detta är högsta prioritet just nu då gräset på vissa ställen är ca en halvmeter högt, jag får köra igenom allt två gånger innan det blir. Annat än just vår tomt har prioriterats tidigare, vilket egentligen bara stör grannar och förbipasserande, vi bryr oss inte så mycket när mitt mående inte varit på topp hela tiden. 



18.00 åker Engla och jag ut till Theo. Vi väntade tills det blev lite svalare ute, för både Theos och Englas skull. Jag promenerar lite i ojämn terräng medan Engla fixar en ridbana i en av de tomma hagarna. Sedan sitter jag där och tittar på dem när de kämpar om rätten att bestämma. Tur att Engla är lika envis som jag och är tuff mot vår viljestarka ponny. Innan vi åker hem får Theo en ny fin fläta i sin svans av Engla som har sånt tålamod med honom. 









20.00 är vi på väg hem igen och jag fylls av en enorm lycka över allt jag välsignats med i mitt liv...






En kommentar publicerat i Allmänt, Båtliv, Hälsa, Hästliv, Natur, sjukdom, träning;
Taggar: Cardio, Hästliv, Kronisk huvudvärk, Lagnö, Löpning, Mitt liv, Ponnymamma, S:t Annas skärgård, Sommar i maj, Svensk sommar, Träna för bättre hälsa, båtliv, lycka, min älskade dotter, skärgårdsliv
#1 - - Anonym:

Skön dag😃/Mikaela