Allt är inte enbart positivt...

Det finns oändligt många fördelar med vårt nya hem, som jag beskrivit så många gånger. Men det finns såklart även en del nackdelar, något som jag inte lyft här än.

Att pendla stör mig faktiskt inte alls, det kan till och med vara behagligt med denna stund med "påtvingad" vila. Det hänger såklart mycket på att jag oftast inte kör utan jag sitter mest i passagerarsätet och kan blunda lite och till och med sova om jag önskar. 

Men att det på vardagarna blir så få timmar hemma innan det är dags att gå och lägga mig tycker jag är lite trist. Vi är hemma ca 17.30 om vi inte behöver handla på vägen hem. Det är väl i och för sig inte så värst sent egentligen, nog ganska så normalt, men efter matlagning och disk (vi har ännu inte någon diskmaskin inkopplad), en kort stunds träning på min fitnessplate (de dagar då jag hinner) och en kopp te så är klockan oftast så pass mycket så att sängen kallar på mig. Behöver lägga mig runt 21 för att få ihop ett hyfsat antal timmars sömn. Jag ligger då och kollar på tv en liten stund innan tröttheten slår in. Somnar oftast någon gång runt 22-tiden och alarmet ringer första gången vid 4.30, sen snoozar jag oftast i 20 minuter innan jag går upp. Strax efter halv sex rullar bilen mot jobb/gym. Så antal vakna timmar hemma på vardagarna hamnar oftast runt fyra till fem. Och då består mycket tiden av att befinna mig i köket, något som jag visseligen själv väljer att göra. Men önskar att jag hann fixa mer hemma med renovering, inredning och organisering av förråd, kattvindar och övriga utrymmen. Och antalet sömntimmar oftast en eller två timmar färre än vad mitt huvud egentligen kräver... 


 Tur att helgerna ändå finns...



#1 - - Anonym:

Jag förstår nackdelen. Känner igen fast jag kommer hem tidigare💕/ Mikaela

Svar: Ja småbarnlivet har den effekten.. ❤💕
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Tänk att nu blir det snart ljusare igen och då känns allt mycket lättare. Kram 💜

Svar: Absolut! men timmarna blir ändå inte fler... KRAMAR ❤❤
Sandra Vulkan